Hej då!

Ikväll va kvällen då nästan alla jag älskar kom till mitt hem och så sa vi hej då. Vi hade sentimentalt tagit och gjort ett litet altare vid dörren med kort på mig och min fru med tända ljus och en lapp med en uppmaning "sakna oss". Ett rop till er alla. För vi kommer sakna er. Vi vet ju att på ett år kan så mycket hända, samtidigt som inget kan hända.
 Det är väl därför man säger hej då...ifall ifall man aldrig skulle ses, fruktansvärt att säga så..men är det inte så. Ifall ifall man inte skulle ses, ifall man aldrig kom tillbaka, bytte liv, dog..så säger man hej då. Man vill va beredd på allt. Och verkligen tala om. Att man bryr sig om díg.. Vi bryr oss om dig...jag bryr mig om dig.
Ni finns i hjärtat alla ni som passerat igenom mitt liv, min vardag.. alla har berört mig på ett eller annat sätt. Och det är vackert. Så många tumavtryck i mitt hjärta. 
Det är såna här kvällar man inser hur mycket fint folk man är välsignad av att ha i sin närhet. Så fantastiskt välsignad.
Och dessutom kom han. Han som sa att han aldrig skulle komma. Han som jag trodde inte brydde sig längre. Vi gjorde upp... (hoppas det va påriktigt). Tack för att du kom. Jag vet att det tog emot!

Jag lämnar i sorg och förväntan. Med en suck lägger jag ner mitt överbelastade huvud på kudden. andas ut. På måndag går jag vidare.

Jag hoppas det blir med er alla som med så många andra av mina vänner att tid ifrån inte skiljer oss helt. Utan att man kan känna att har man en gång haft varandra så har man alltid en särskilt plats hos varandra. En vänskap oberoende av tid och rum. Ska vi försöka oss på det. Jag kommer förändras i år. Jag förnekar inte det. Jag kommer det, kommer ni älska mig även då. Även då? Även när jag vuxit.
Kan varna er redan nu. Min blogg kommer nog fyllas av mer trostankar, frågor, en troendes frustration och salighet de kommande året. Bara så ni vet. Ni kommer nog få hänga med i migg växande mot en bättre människa för att kunna skapa en bättre värld!

Jag säger det en sista gång för jag är trött på det nu. Det smärtsamma, de sorliga, de överkänsliga, det patetiska, de komiska, de överdramatiska.
hej då.

Kommentarer
Postat av: Daivd, redhead, whatever

jag snodde en av dina bilder..

http://Banal.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTEwODY2NTYxJnQ9MTE1NjExMTIwMSZjdXJyaW1nPTA=

hoppas du förstår min franska..

2006-08-21 @ 22:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback