regntunga skyar vart än jag ser

Idag har himlen klätt sig i alla de gråa nyanser som finns och diset har lagt sig likt tussar över hela stan. Och här sitter jag framför datorn, jag är rastlös.
Jag har nog gått in på alla mina communitys och favvo it sidor mer än 5 gånger styck på en timma.
efterfesten.com
whoa.nu
saron.se/ung
crossnet.se
frizon.nu
nome.blogg.se
cutdown.bilddagboken.se
och så vidare....

Tidigare idag var jag på Näls sjukhus och hälsade på min morfar. Han har sen en tid tillbaka insjuknat i cancer. Denna fruktansvärda sjukdom som tär ner människor. Han som aldrig rökt snappade upp denna lung cancer när han byggde en kyrka med fel material. Ironiskt va.
Oerhört orättvist. Han är verkligen en sån där fin människa, med hjärtat på rätt plats, en regäl morfar som bjuder på karameller och lär en allt han kan, och han och mormor är ett typ exempel på att äktenskap inte är ett skit påhitt. fd. pastor som verkligen BRYR sig om andra. Har alltid haft ett öppet hem och alltid ett skämt på lager. Han är bara fin helt enkelt.
Att se honom nu, han är SÅ mager med de största, pliriga fortfarande nyfikna ögonen. En riktig liten krut gubbe. svag. Men inte utan sin humor och livslust. Så vacker Man. Otroligt inspirerande med människor som inte ger upp även om livet ser riktigt mörkt ut. Han ser framtiden. Han drömmer om en framtid, han har frid med Gud, känner ingen rädsla för döden.
Jag beundrar honom.

Nu skall jag alldeles strax göra nått, se på narnia. Det blir soft. Så himla bra film. Länge sen man såg den nu.
 hej på åerseende...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback