"...God jul...önskar..Lenin.."

Så var Julafton över.
Fort gick det fram till julafton och fort var Julafton över.

Jag har hållt mig inom julens traditionella ramar, som de bör vara. Åt inget kallskuret där emot och doppade inte i någon gryta- fett överskattat och bara äckligt..(visserligen är väl hela julbords idén vidrig..men men..de är väl därför man bara gör det en gång om året..) Men Åt gjorde jag med besked och kalle såg jag ( och karl Bertil johnssson och SvenssonSvensson) och klappar öppnade jag och tomten såg jag. check.

Morfar var inte med i år. Vilket jag trodde skulle vara mycket jobbigare än vad det blev. Klart att det var tomt när han inte dundrade in i huset innan mormor och säger att de inte går att komma ut, för att julen står för dörren ( så extremt torrt..loves him for it.) och att inte han läste jul evangeliet och brölar runt på sin norrlänska..Klart de va tystare och tommare. 
Men utan honom firade vi....och det gick bra. Även för mormor...
Tack morfar för alla jular vi firat ihop. 


Ja, ville egentligen inte få något sagt om julen sådär, ville bara att ni skulle veta att jag firat den.
hehe..

Nu är i alla fall all Julestress över (stressen jag inte känt av ett smack i år..hehe..soft) och lugnet kryper inpå. Mellandagslunket .
Och imorgon åker jag till malmö för att lämna landet för Teneriffa en vecka. FETT VÄRT.

Avundas mig, hoppas ni får de lika tråkigt som vanligt här hemma så länge..(slå ner mig på jorden)


Kommentarer
Postat av: fru nomes

njut babe. njut

2006-12-25 @ 14:14:58
Postat av: Johannes

god jul och gott nytt ar larling


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback