bytt bana

Jag är helt fantastisk, du kanske inte visste det.
Men oj så händig jag varit idag och kommer vara de närmaste dagarna. För våran trädgård skall nämligen gallras och då menar jag gallras till de fullo, ner med träd, beskära grenar, bära, rota, rensa, smutsas ner och göra fint. Och jag kan tala om att det finns en HEL del att rensa, så mycket att det det kommer att ta dar för mig att bli klar! Och pappa sa att det gärna fick se ut som ett kalhygge när jag va klart..
njae..tycker inte de skulle bli så fint..?
Och idag började jag, jag har beskärt med knippsaren så jag knappt kan knyta näven tillräckligt hårt längre och jag har sågat av grenar sågat ner träd, och trots att jag stod i bikini överdel och jeans shorts kände jag mig fantastisk manlig.

sen NÄR blev trädgårds arbete manligt?

Men ja, det va i alla fall känslan, ja i alla fall att jag va otroligt skicklig och duktig. Jag har bytt bana för ett tag. Jag som annars har jobbat med människor, genom kyrkan och på skolan har på senaste testat helt andra saker.

Jag har känt mig som en thugh i new york som försökte komma på banan igen genom ett slitit extra knäck på lager. (hur stavas de?thuhh..typ gangsta) Jag lyfte och släpade tunga kartonger upp och ner längst hyllorna på lagret, drog pallar hit och dit allt i takt med hiphoppen som dunkade ut ur högtalarna.
(de va musiken som fick mig att känna mig som ett thugh, med tatueringar, mörk hy och ett hårt yttre.) 
Kände mig otroligt cool...konstigt nog, och så nu detta med trädgården, så inte mig. Men så intressant.

Ja tycker faktist att det är intressant. Att testa lite nytt, att ta i lite fysiskt inte bara med själen. nyttigt.

Nu borde jag bara bygga något också, så är sommaren fulländad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback