kossor som tuggar på gräset.

I helgen berättade min vän No. en rolig grej om en predikant i den kyrkan vi skall gå i. Hon sa att varje gång som det va dags för honom att predika på söndags mötet, brukade hennes vän F. Mamma (som annars är en mycket trogen mötes besökare och som alltid går oavsätt) sucka och säga
 " nej är det ..... på söndag, ne då orkar inte jag gå på mötet."
(jag vet inte riktigt om det i sig är särskilt roligt..?)

No. är noga med detaljer och att man skall veta ALLT om det hon sagt, och det hon berättar, berättar hon gärna fem gånger om ur olika vinklar, så att hon kan vara säker på att man har förstått lika bra som hon..

Hon ringde mig sent igår kväll, hon satt helt tyst i luren då jag svarat. Jag fråga vad det va. Då sa hon på fullt allvar.
"Det va inte hennes mamma, det va F. mormor"
"..ehh..vems vad? Vad menar du?"
"Ja, men du vet det där med att hon inte orkade gå på söndags mötet, det va inte hennes mamma, det va hennes mormor. Jag kom just på det."
"ehh..okej. Vad det bara det du ville?"
"ja. Nu skall jag sova."

Kan det möjligen vara den mest ointressanta informationen jag har fått? Och då har jag endå gått 12 år i skolan, 12år av en massa ointressant information
( allt va inte ointressant..ehh..sidospår..)
Jag började i alla fall skratta grovt panikartat i telefonen. Samtidigt som No. hulkar med, lite skamsen över hur fel det kan bli. Hon är konstig min fru. Jag skulle tillängna en hel blogg åt hennes beteende, framför allt hennes morgonbeteende. Ofantligt underlig människa. Det kanske man borde göra? hmm..
Eller då kanske hon blir ledsen? eller?

När min minsta lille bror på 13 år målar (visserligen målade när han va liten, men vi lossas som han gör de nu med.) teckningar. Målar han alltid marken med 3 lager, gräs, jord och vatten. Man kan ju inte klandra honom för att vara osmart i alla fall.


Man skall låta sig glädjas av de ovesäntliga. Mycket mer kul att leva då. tycker ni inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback