Jag drömmer...



Jag drömmer om att få stå på en scen, att hålla en microfon nära min mun och sjunga. Sjunga från djupet av hjärtat. Att tillsammans med bandet skapa en känsla, lycka på höga höjder. Mitt i natten vill jag stå där i de färg glada strålkastarna, att låta musiken klinga ut över ett hav av människor som i mörkret står och trycker mot varandra och lyssnar. Vi spelar och dom lyssnar, rör sig i takt, stampar med foten och känner musiken.

Jag drömmer om att få stå i ett tomt rum, med vaderade väggar och en mic. En mic, till för att ta upp min sång. Jag skall låta vatten rinna ner för min hals och smeka mina stämband samtidigt som jag stampar foten till introt, sen skall jag ta ton. I harmoni med taktslagen och och gitarrens riff och pianots toner skall min sång fullborda sången. Tillsammans skapar vi. 

Jag drömmer om att skapa, att låta de skrivna sångerna bli hörda, spridda och älskade. Jag drömmer om att åka från plats till plats och låta sångerna svepa med alla som hör! Svepa med dom på höga höjder. Att göra mina sånger till deras!

 Jag drömmer, för de känns omöjligt. Det är som en dröm är. Bara en dröm!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback