kan man krama verkligheten så hårt att den går sönder?



Det är smärtsamt tragiskt när det desktruktiva tär ner mina vänner, mina nära, min omgivning, mitt folk. Att se hur de faller och brottas i leran. Leran som satt sig som blodproppar i deras hjärtan. Som smutsar ner dom och blir en ständig påminnelse på att livet kan vara ett helvete. Dom kämpar för att överleva, för att se solen gå upp och för att känna att menningen med livet är menningen med livet. Dom jagar efter rent vatten att fylla sina uttorkade kroppar med, vatten att rena sina kroppar med. Att svätta rent dom variga såren, dom blodiga handlederna. Varför kämpar dom, varför inte bara låta leran fylla lungorna och blodet rinna. Dom kämpar på grund av kärleken. Att älska och att bli älskad.
Det ger varje människa en anledning att le, om så bara ett snett, tveksamt leende, det ger varje människa en glimt om att hoppet ännu inte är hopplöst. Det ger människan en stark arm. Det ger människan en vilja.

jag ber för de som skadar sig själva
jag ber för dem som brottas i leran
jag ber för dom som springer utan att komma undan
jag ber för dem som famlar utan att hitta fast mark.


Ibland måste man nå djupet för att komma upp.
Ibland måste man känna för att förstå.
Ibland måste man låta sig falla för att kunna resa igen.
Känna, in i benmärgen så man kan släppa taget, gå vidare.

Without you, life's a song with no end
without you, it's like having a heart that wount melt
without you, we're just actors on a stage
like a child hwo's lost his way
wouldent be here today, without you

Without you, life's a wound that wount heal
without you, nothing in this world is for real
without you, we're just actors on a stage
like a child hwo's lost his way
wouldent be here today, without you

Vi tar oss igenom, ge inte upp. Vi tar oss igenom. Ge inte upp, vi tar oss igenom.
Ge inte upp
Ge inte upp
Ge inte upp

ge
inte
upp

Låt mig skriva en klyscha, jag skriver den, för klyschor grundar sig på erfarenheter av
sanning.
Du är inte ensam. Han är större än din oro, smärta, hopplöshet.
Fäst dina ögon på Jesus, se in i verkligheten.
Let him lead the way.

kom vi går. går vidare.


Kommentarer
Postat av: Anonym

mne ibland. så har man kännt färdigt

2006-06-25 @ 22:22:44
Postat av: Anonym

från soul förresten.

2006-06-25 @ 22:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback