ord blaha direkt från känslan.

Jag är trött.
Men solen lyser ändå. Solen lyser ivrigt, för solen är inne, cool och hipp. Det är solens tid på året. Och så klart passar den på att visa sina bästa sidor.
Idag avundas jag alla bra bloggare, skrivare och poeter. Finns så många som vet hur tankar och ord skall läggas fram. Inte för att folk i första hand skall förstå utan för att de lyckas få läsarna att uppleva och känna orden. Människor som kan sätta de rätta orden på känslorna, tankarna och tillvaron. Skrivarna som får sina läsare att nicka instämmande med huvudena. Skrivarna som får läsarnas kanaler att fyllas med salta tårar. Skrivarna som får läsarna att fnissa. man förstår, man vet, man lever likt en medmänniska. 

Jag avundas dom vackra som vänder blickar på stan. Personerna som ger sin omgivning en anledning att le. Personerna som ger sin omgivning ett varmt hjärta. Personerna ger sin omgivning ett lyssnade öra. Personerna som omgivningen vill omge sig med. kärlek.
Jag hoppas även jag får vara den personen. Men idag avundas jag alla andras glans. bländad.

Jag ber för alla dom som inte har nån nära.
Jag ber för alla dom som inte har villkorslös kärlek.
Jag är bortskämd.
Låt mig va din vän.
Även den som har hela min stad i sin mobil.
Även den kan sitta med ett hjärta den inte låtit nån beröra eller ens titta på.
Låt mig va din vän.
Låt mig se ditt hjärta, låt mig beröra ditt inre. Låt oss ta hand om varandra.
så som vänner gör.



Tack för att du fortsätter umgås med oss. Det betyder så mycket.
Soulist. Han som är han. Du är värd så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback