Rapport. vol 2


Jag vaknade imorse. Blundade igen och gömde mitt huvud i kudden.
Jag lät håret falla över hela mitt ansikte och somnade om.
Jag somnade bort från tanken att lyfta telefonen och ringa massa nödvändiga samtal.
Magen slog en knut på sig själv och hela mitt jag viskade att jag inte måste.
Men efter att telefonen ringt  och väckt mig en gång för mycket satte jag mig upp och lämnade min säng.
Jag måste.


Halva min dag tillbringades med denna förbannade pryl vi kallar bra kommunikation, telefonen. Slog nummer efter nummer med riktnummer 018.
Jag skall nämligen byta stad, snart. väldigt snart. för snart. Skall åka tillbaka till mina barnsbens stad. Skall studera om livets menning. Att jag skall studera är det enda jag har klart..ehh..magen har knutit sig alldeles för länge så jag började bena ut mig själv och ringa. Med pulsen i högsta värde och med en lapp med stödord...
ton,ton,ton.
Hallå?
 
När väl nån svarar på andra sidan pladdrar jag på. Men aahh..att slå nummret och vänta tills signalerna ersätts av ett hallå. Phu. Jag gjorde det!

Kvällen har jag tillbringat med en av mina största passioner. (och jag lovar er, det är INTE fotboll) En passion som tar mig till en annan dimension en annan verklighet. Den får pulsen att öka, den får allt annat att försvinna. Min passionen talar ett helt annat språk.
Dans.
(alltså inte fotboll)
Tyvärr var jag korkad nog att inte äta ordenligt idag och på grund av det och att jag inte tränat ordentligt på ett halvår blev jag matt fort, för fort! Men jag dansade och tittade när andra dansade. Stod på händer sprang på golvet, sixsteppa, kick,kick, freeze, slipa steg. En dag kanske jag kan battla dig. Battla dig så fett. Knäcka dig så fett. Sjukt fett. 
Äsch det där spelar ingen roll för mig. Knäck mig om du vill. Bara jag får dansa.Nöjd.



- Är det de lätta frågorna som bär det svåra svaren.
  Eller är det de svåra frågorna som bär de enkla?

Kommentarer
Postat av: chu-chu

jag älskar dig. Jag saknar dig. Jag vill vara ditt smycke. Du är mitt.

2006-06-23 @ 12:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback