rapport.

-jourhavande kompis socialförvaltningen uppsala.namwan


Precis som jag sa (visserligen skrev jag) så satte jag mig ensam i bilen när morgonen hade grytt och backade ut från vårt hus. Lagom sömndrucken tuffar jag längst med skog, träd, fält och fåglar. Bort från de tunga avgaserna, bilköerna och stadspulsen.
Jag har varit tyst idag. Så skönt. Inte behövt prata med någon. (förutom när de ringde några ggr..) För det har inte varit någon med mig på fleeera timmar. Jag fick tid att titta utan att lära mig nått, jag fick tid att tänka utan att grubbla, jag fick tid att känna och bara va. Vinden har varit ljummen och varm och mina fötter har varit bara. Jag ville inte lämna det röda huset med de vita knutarna (asså inte knutar i rep utan de kallas så på hus..typ kanterna). Jag ville stanna, för första gången va fjortisjibbs.Jag.Måste.Vara.Med.överallt.och.får.inte.missa.nått.inte.va.i.skogen.måste.ha.en.kompis.med.
jag.är.stadsbo.alltid.
  inte med mig till stugan. Jag ville stanna med svalorna, med gräset, skogen och dasset och och..tystnaden. Jag blev lugn. Och utan att sortera så gjorde lugnet mig samlad.

Imorgon skall jag ta tag i allt de där jag sprungit från.
Telefonen jag inte velat lyfta (har telefonfobi) för att ringa runt om jobb. Jaga lägenhet. Lösa praktiska bubblor som jag bara önskat skulle fortsätta flyga ovanför mitt huvud butan att spricka. om jag bara ignorerar dem. Men nej. Man måste ta tag i sitt liv. Man måste spräcka hål på bubblan av lathet och självömkan och forma sitt liv. Man måste ta ansvar för det och göra något åt sin situation. Så är det. Och det en ganska upplyftande tanke att det är jag och endast jag som formar mitt liv. Även om många kan påverka mitt liv och mina val så är det endast jag som väljer hur jag vill forma mitt liv! Fantastiskt.

Det är skönt att va ensam.

En tanke.
Både de bra och de dåliga erfarenheterna är posetiva. Om man låter sig lära sig mer om livet utav dem!
Låt varje erfarenhet bli till en bra erfarenhet. Oavsett erfarenhetens karaktär!

Kommentarer
Postat av: chu-chu

jag beundrar dig.

2006-06-20 @ 15:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback