Some blogging, over and out.

Igår var jag på skolavslutning. Skol avslutning på min gundskola där mina bröder går och där jag jobbar. Varje år när det är dags för skolavslutning förväntar jag mig trevlighet, nostalgi och möten med gamla elever.
Varje år tycks jag glömma hur tråkigt skolavslutning är. Eller lite trevligt var de, lite nostagiskt är det när pojken och flickan går fram med nerverna på helspänn, greppar microfonen och säger välkommen. Jag har också varit flickan vid sidan av pojken med varsin lapp i hand och ett varsitt nervöst leende. Vi sa också välkomna och man kände sig skitviktig.
Och man får endå att även om de kanske sjungs en sång för mycket, hålls ett tal för mycket så har skolavslutningarna blivit så mycket bättre. Och nu..nu för tiden får dom faktist klappa mellan uppträdandena och talen. Det du, det är att låta friheten sippara in.


Faxade polisen igår. För de skickade mig ju bara vidare när jag ville göra min anmälan tills de tillslut inte svarade en polis. Jag ringdes i alla fall upp av en jag lämnat meddelande till och han bad mig faxa min annmälan. Faxa! Jo tack jag känner mig tagen på blodigt allvar. Vi får se vad som händer. men att polisen inte ens svarar när man ringer, otryggt? JA!

Idag ringde Han igen. Sov så svarade inte. Ringer han igen?

Idag är dagen vi tre bestämde oss för att sätta oss på en uteservering och dricka öl (tycker inte om öl smakar öl och malt och är fasligt beskt.) Det skall bli trevligt. Hoppas vi hinner prata med varandra alla tre denna gång. Känna familjekänslan sen resan igen. Vi har ju alla delat nått.
Nu skall bussen snart komma till min hålplats.
Springer.

blogging and out.

Kommentarer
Postat av: hoppípolla

hej bibbi :)

/stina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback