Förtvivlande hopp


Hoppet är det sista som lämnar en människa sägs det. Det sista.
Sålever man så hoppas man om så bara lite. Man har ännu inte givit upp, för att leva är något vi väljer att göra. Jag behöver hopp. Mer hopp..tröst..kraft... inget är hopplöst. jag väljer att leva trots rasande omständigheter.

You got to have hope, hope hope hope, hope hope...never give in never give up..

Igår var en dag av underliggande hopplöshet, trasighet och sorg. På insidan grät jag. Kvällen spenderades med underbara vänner och som ett tecken fann jag ett halsband, bara så där. Jag tar de mellan mina fingrar och tittar ner på de små graverade bokstäverna hope. som bara för mig. hopp.
(tack fru)

Jag har haft en rivande,smärtsam och känslokall/svallande helg, en nödvändig helg. Jag måste ställa mig öga mot öga med min egen sorg. Inte bara med andras för det är jag duktig på. Jag måste se MIN sorg i ögonen ner i lejongapet. Jag måste.



Jag ber att din kropp skall bli hel
Att dina andetag skall vara liv
Jag ber att den stora tro du bär
Som du över allt annat håller kär
skall bli mitt hjärtas mening
och mitt eviga hopp. så som den varit för dig.
Du är så liten nu, mager, kvider du i smärta,
huden är torr och ögonen är stora
liksom klot stirrar som nyfiket och plågsamt ut på oss
Du vill leva. Du drömmer om mer.
Jag vill att du skall leva
jag drömmer om mer.
inget hej då...än.


Jag står handfallen likgiltig och skriker när du säger
Jag behöver detta, jag måste göra så här.
NEJ
Men min vilja räcker inte till, min önskan faller platt.
Jag nickar och förstår, jag gör det. Men endå
NEJ
Trots detta faller allt ner likt skärvor av en spegel
Spegelbilden jag sett under hela min uppväxt
Mitt kött och mitt blod, delas så som siamesiska tvillingar
Vårt förbunds förflutna blir ett minne utan framtid
Allt blir halvt, ofullkomligt, onaturligt,orent...
Det gör så ont, ont ont
Det springer rätt igenom mig, kärleken springer rätt igenom mig
Det är därför det gör ont. för jag kan inte hata.
Det går inte. Jag kan inte gömma mig bakom hatets stenmurar
Jag står inom mig blottad och naken
Med hjärtat i min hand.
Allt som finns kvar är hoppet.


hoppet har jag i Dig med stort D.


Kommentarer
Postat av: nome

Kärlek. otroligt mycket kärlek. jag har en stark rygg. hoppa upp så bär jag dig.

2006-09-18 @ 14:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback