2000 talet

"...Det regnar snöar här i sthlm göteborg idag
Du har det säkert inte bättre än jag.."

På mitt nuvarande kontor, har övertagit mr. sagsjös, my working spot for the week..massa ord..där har vi i alla fall en massagestol. Stol.
Vad är grejen??
Jag tycker verkligen det är ett härligt typ exempel på vår tids ständiga avståndstagande. Vi låter maskinerna göra det på våra komandon visserligen..
Du kan sköta dina betalningar via internet
Köpa och sälja via internet
Du kan Sms mig ett svar

Vi kan ju höras om när vi skall ses, jag ringer dig på mobilen sen
Ni skall lämna in en uppsats på 3 dataskrivna sidor
Mailar du mig sen om detaljerna, jättebra
Drar du ditt kort där bara..pinkod..så..godkänn där också tack..så bra..kvitto?


Vad hände med att skriva med penna, skriva riktiga brev. Gå till banken. betala med kontanter (visserligen gör många det..)snart kommar vi la inte ens få kvitton längre, de kommer finnas sändare på mobilerna där vi motar bekräftelser på våra köp! Datorerna opererar, sköter mina räkingar(på mina komandon visserligen) påminner mig om saker jag skall göra, väcker mig på morgonen. Här har vi minsann ingen användning för tuppen längre inte. Får massage av en stol, så sjukt praktisk..o smått fånigt.
Massera varandra instället, de är kärlek, närhet och omtanke!

Visst är allt tekniskt sjukt praktiskt och bra och så..men ibland asså..
jaja..suck.

Blahablaha..blaha..sjukt smarta är vi alla fall!


En man i 45 års åldern berättade för mig igår att han först nu, på senare år insett vad livet handlar om.
Han har nämligen precis fått sitt andra barn (grattis!!)
Att ta hand om någon annan,rikta all sin kärlek, omsorg och energi åt dom människorna. Allt för att de skall ha det bra, bli bra människor och bara för att..de är så enormt menningsfullt.
Tack så fint.
Jag ber bara till Gud att jag och fler inser det innan vi blivit 45.
Det finns inget som får livet att kännas mer menningsfullt som att göra något för någon annan, ge någon annan uppmärksamhet,komplimanger, uppmuntra någon, ge presenter och få ett lyckligt tack... sätta någon annan/andra före sig själv lixom. Bara för att.

Så vill jag leva mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback