Han o Jag

Mattias Martinsson och Micke Finn skrålar, i mina hörlurar sjunger dom tillsammans med hela Frizon hur mycket dom älskar Jesus...sträcker sig tillsammans mot de som egentligen alla försöker förstå sig på. Livets ord menning, denna makt, kraft, Gud..
Det är något särskilt med lovsång alltså, inte för att det alltid är as kul och underbart. Inte för att man vaknar VARJE morgon och bara vill sjunga, eller att man på alla möten vill skråla med. Men när man väl kommer in i det...asså det finns Inget i världen som berör mig så som lovsång gör..inget! Jag kan bara tala för mig själv..men när allt bara är kaos finns inget som hjälper så som att få lätta sitt hjärta hos Gud med en sång. Så är det för mig i alla fall..
Jag känner mig
enkel
förstådd
sedd
tillfreds
verklig, verkligare än någon annanstans
lugn
Fri
älskad
otillräcklig och att det är okej och därför räcker jag till..
knäppt va..

Det är inte alltid de skrivna sångerna kan beskriva allt vad jag känner och upplever och tänker, frustrationen, ilskan, glädjen och sorgen, likgiltigheten, uttråkan. Men när man  jag väl kommer till kritan,
så står han och jag där. Bara han och jag, Jag och Gud..utgjuter våra hjärtan för varandra. Jag älskar honom, men störst av allt, han älskar mig. Och vi får säga det till varandra. Det är stort tycker jag!
Klyschigt kanske..? Shit the same säger jag då. Det är äkta för mig, verkligt. Och det är fett värt de!

Om jag gav mig av
För att försöka, hitta någon bättre än dig
Så skulle det ta
Ett helt liv att söka
Uran att finna någon som Du
Lika underbar som Du



 


På mina bara knän
Naken intill själen
Så ser du rakt igenom mig
Trots det säger du att du älskar mig

Jag vill vandra dina vägar
Jag vill gå dit du går
Kanske kan jag tillslut, din kärlek förstå?



 

Utan dig vore jag blott en fluga utan vingar, totalt menningslös



Shout out;
Jacko,sean o axel. Tack för igår killar. Ni är fantastiska vänner alla tre.




 



 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för dig! underbar!

2007-02-23 @ 20:05:59
Postat av: fyrah

Tack för dig! underbar!

2007-02-23 @ 20:06:08
Postat av: bejlöv den korta

det är så roligt med dej jib. sådana tankar som pågår i mitt lilla huvud nämner du ofta någonting om. som lovsången, det ger en så otroligt mycket så lätt.

2007-02-24 @ 17:57:51
Postat av: jibbs

är det så..Härligt. skönt att få ord på de som händer på insidan, eller hur! LOVE

2007-02-24 @ 18:34:28
Postat av: Clarus

So true dude!
Bra skrivet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback