Voliá

nu har jag snart varit ledig en hel dag. J'aime.

Igår var dagen av franska.
Jag vaknade med huvudet fullt av franska fraser och ord. (kan ha något att göra med den franska filmen i förrigår) Jag svarade kunder på franska på jobbet. Och när jag fick sluta tidigare tog jag med mig mon amie till Du pain francais och drack franskt kaffe ( för övrigt, jag drack kaffe, gör det mer o mer nu..aj aj)
De satt fransktalande människor omkring oss och jag bara sög i mig hela språket.
Sen strosa vi på stan och hamnade i en jätte söt ny skoaffär den äldre mannen som hade den hjälpte mig med ett par skor då han började prata franska. Han var från paris, vi pratade LITE franska. Kändes underbart. Känndes framför allt väldigt franskt.
När jag kom hem letade jag fram min gamla franska bok från nian och började läsa gamla läxor..vilket inte var lika kul. Men ändå.
Sen var jag uppe för sent, för jag är ledig dag. Under fallande regn somnade jag.

C'est bonne, la vie c'est bonne

image154


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag saknar dig. herrejösses vad jag saknar. all kärlek/ankan

2007-07-03 @ 19:11:16
Postat av: nomes

oui. det är typ det jag kan =) hade tänkt skriva nått fint o poetiskt men banga det. ses sen. kl 14. arbeusering. wooopwooop

2007-07-04 @ 08:35:50
Postat av: annak

Te comia todo.
jag är hemma nu.
pussss

Postat av: Anonym

detta får du lära rocky!
http://www.youtube.com/watch?v=v0zgQAp7EYw&mode=related&search=

2007-07-09 @ 18:15:14
Postat av: Anonym

mörcy bouko. (hur man uttalar merci beaucop)

2007-07-11 @ 11:59:12
URL: http://njosnavelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback