Frustration

När slutade vi göra Gud till the center of attention på Gudstjänsterna?
När slutade vi Tro Gud om kraft att förändra?
När började vi tro att Fadern, och sonen och Den helige ande bara är Förebilder?
Utan någon som helst aktuell kraft eller menning.
Och så kallar vi oss kristna, Och hans Heliga församling. Trolösa.hopplösa.tröga.fega.
Stora ord för sen timma. Kanske tar tillbaka dom imorgon?

Vi är väl inte kristna för att det är lite intressant? Eller kulturellt? Som om Jesus och hela kristendomen endast var ett fattigt kulturarv med lååång historia.
Vi tar väl inte nattvarden bara för att. Ber vi bara för att de hör till och är lite gulligt och påminner om oss om när vi skulle gå och lägga oss som barn. Sjunger vi lovsången för att "det är kul att "Agda" är med i lovsången idag"?

När slutade vi be i desperation? genom tårar och hulkningar, genom sammanbitna tänder.
När slutade vi tacka av tacksamhet? När slutade vi tro på att bön ger svar?
OCh när belv det trendigt med mentaliteten "jag gör inte mer än nödvändigt"
Och så skyller vi på att vi inte vill bli utbrända. Och de som skyller mest på de är de som ALDRIG lyfter ett finger.
Då säger jag; Men kära du, lyft inte ditt lilla finger,LYFT DIN HAND!!

Vad är det vi tror egentligen? Det är ju skrämmande. Vad är det vi sysslar med..? Jag blir aningen mörkrädd.

jag måste ner på knäna..tills mina knän blöder..Be..Kavla upp ärmarna och göra något.
min stad kommer ju gå under.
djuupt.


Förlåt mig, förlåt oss.

Kommentarer
Postat av: lort

Så bra. tacksam för dig.

2007-06-04 @ 15:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback