the starting of the start of the breaktrough (stavas?)

Ett sms är nu skickat till en i positionen över mig, dvs min chef. En förfrågan om ett samtal.
Ett samtal som kommer leda till, (om jag lyckas) att jag säger upp mig från denna plats som är en del i att göra mitt liv.. tomt på livslust, varför det gör det? Det har jag inte riktigt luskat ut än?
Det är ngt med arbetstiderna, mentaliteten till att aldrig uppmuntra och att jag inte hittar det tillräckligt menningsfullt att sälja alla sitt morgonlatte. like the give a fuck?
Det är inte det att jag känner mig för fin för jobbet, inte alls. Fel plats vid fel tid.
Visst jag har lärt mig lite om mig själv, väldigt lite och mer om hur biträden blir bemötta, stress och många att hålla många praktiska akut bollar i luften;

 1storlatte 2 små, 3 kanlebullar, 1 kola, 3kam, kola o kammar i samma påse, toast, chillibite och hit bite,  nya varor skall upp, bullarna skall ut ur ugnen samtidigt som en ny kund otåligt väntar på att bli betjänad, 3 väntandes på sin mat , som är klar om 15, 30 och 45 sekunder...samtidigt som man registerar att det är slut på kaffe i kaffe maskinen, vilket blir nästa att fixa osv, osv.... i all oändligheeeet.

I vilket fall som helt operation balansera upp ditt liv och gör ngt åt skiten har tagit sitt första lilla lilla steg.

over and out. ten four.


-Fru, du är vad du vill vara. Vill du vara mer handlingkraftig, så är det bara du som kan vara det! Aight.
Du kan, jag vet!!-

Kommentarer
Postat av: nomes

tack.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback