sol i sinnet brun inne.

Såg en film om folkmordet i Rwanda igår. Fruktansvärd film. Jag grät säkert en timme efter filmens slut över denna fruktansvärda onska vi människor besitter. Hur många uttryck den tar sig och hur ständig den är, här och utöver hela jorden. Det ständiga behovet av hämd, makt och bekräftelse som kan leda till så fruktansvärda handlingar.

Det som slet djupast på insidan är hur människor som lever mitt bland det mörkaste av ondska och kyla fortfarande lyckas bevara hoppet om en annan, ljusare morgondag, och har kraften att om den inte kommer vilja vara kärlek för den som behöver den tills dess döden infinner sig. Välja kärlek framför hat. Sån vill jag bli.

Om jag någon gång skulle stå öga mot öga med nån som vill med glädje ta mitt liv. Nån som jag tidigare känt och litat på. OM jag någon gång befinner mig där. Vill jag att mitt hjärta skall vara så fullt av kärlek att jag kan säga;
" trots att jag nu ser i dina ögon är det enda jag känner kärlek."

och mena det.

Matt. 5:13-16

-Shooting dogs
http://www.youtube.com/watch?v=VN5iVck9dDw&feature=related
se den.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hallå i stugan!

Nu har du chansen att vinna ett par linser.
Lär mer här -> http://rebeccaasv.blogg.se/1207658363_tvling_dags.html

Ha en trevlig dag! :)

Postat av: Anonym

och visst är det underligt, hur människor som lever mitt ibland den djupaste av kärlek, (även dem som levt med jesus), kan gå ut och kallblodigt lemlästa, mörda och våldta, utan någon sorts förvarning. /I

2008-04-14 @ 22:25:40
Postat av: Jibbs

Ja, det är fruktansvärt. Kan man se dem i ögonen och säga jag älskar dig ändå?

2008-04-15 @ 12:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback