sista dagen.

Idag är sista dagen innan plugget drar igång med skit stora kliv. bakom mig har jag en vecka av retreat, häng och lugn. Men imorgon drar de igång.
Dogmatik
Homilitik-retorik
+Ämbetsyn.

studier på 120%. Så de e la bara till att kavla upp armarna nu så här innan jul och Sätt igång. Känns lite som att de är nu de drar igång på allvar. Dogmatiken kommer ju i vilket fall avslöja klassens enorma spridning om inte annat.

Men innan det skall jag ha ännu en ledig dag. skall alldeles nu kila iväg till MIkaelkyrkan på GTJ. Skön församling. Bra lvosång, God undervisning, nattvard och en skön gemenskap vid fikat då alla breder ut sig i hela kyrklokalen. Me like.

Min födelsedag närmar sig den också med jätte kliv. 17 november. 24 år. Jag är vuxen. På riktigt.

Den 28 November börjar också komma allt närmre. Då åker jag hem för att Predika i Göteborg på Oh My God. Ser verkligen fram emot det. Det är bara att komma. 20.00 saronkyrkan, brunnsgatan 3 GÖteborg. Dessutom skall världens roligaste band spela efter Gudstjänsten. Blir kungligt.

Hade egentligen tänkt att uppdatera er med bilder bla från Anna laagos visit. Men de får bli någon annan gång. Ni får nöja er med en gammal bild på oss:
None

Kommentarer
Postat av: tussi

Dogmatiken?

Postat av: jibbs

Alltså, De olika lärorna som finns inom kristendomen i detta fallet. Alltså tex. Skall man ha barndop eller troendedop. Hur skall nattvarden förrättas, hur funkar det med treenighet.. osv. hänger du med?

Sånt läser vi om.

2008-11-12 @ 20:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback