min dag

Början min dag okristligt tidigt, ute låg dimman tät, och det såg riktigt rått ut. Vilket inte brukar bekymra mig eftersom jag bor på skolan. Men idag skulle jag ut i det...

Kommer ut från mitt rum, det är alldelles knäppt tyst på hela elevhemmet, stöter på Lars som släpar sig fram i sin morgonrock och grymtar god morgon.
Kommer ut in i dimman i denna råa morgon, hoppar på min cyckel och börjar trampa in mot stan, mot domkyrkan, för morgonmässa 8.15 (karaktärsdanande eller vad???) Tullikki (stavas) höll i den i ett av koren..visst kallas de så. De var stillsamt, vördnadsfullt och lite stelt. Men jag trivdes. Tullikki sa fina ord om förlåtelse.

Några av mina klasskompisar var där och vi hängde kvar en stund efter mässan, för att titta på allt de vackra i denna magnifika byggnad till domkyrka. De har dessutom fått en ny orgel, den är så vacker så man vill gråta. faktist.

När vi runt 9 tog oss ut låg dimman fortfarande tät och det var rått ute. Tillsammans vandrade vi ner till busstorget och upp till storken för att äta frukost. Vad mysigt det är att äta frukost nere på stan, särskilt en sån stilla och dunkel morgon som denna. Underbart. Vi satt länge och åt och pratade lättsamma och tyngre saker.
 
Resten av dagen har jag lagt på att försöka plugga till morgondagens tenta, dessvärre är min hjärna på overload och kan och vill inte ta in mer, inte just nu. Så de är inte mkt som landat idag. Vill mest bara sätta mig ner och se vad jag kan göra av denna tenta med det jag lärt mig. Jag anar som så många fler i min klass att det kommer bli en rest efter denna.

Men som anna laago sa, det är en tråkig bok så jag behöver inte kunna de, jag skall ju inte bli en tråkig präst...

Dimman ligger fortfarande tät runt Johannelund och mina kinder bränner, jag undrar om de blev köldskadade i morse?
Skall en sista gång läsa igenom sammanfattningen av boken och sen be en bön innan jag somnar.

love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback