Fettisdagen.

Idag är det fettisdagen, då skall man äta semlor. Jag tycker egentligen inte så mycket om semlor. Men är det fettisdag så är det. Jag har ätit semla. Och jag mår fortfarande lite illa av all grädde, då va de endå över 8 timmar sen jag åt den.

Imorgon inleds fastan. Den 40 dagars långa fastan.

Under 40 dagar skall jag nu inte äta någonting, jag skall bara dricka mjölk. Tänkte först juice, men det är för färgglatt och det passar sig inte för fastetider. Jag skall dessutom lägga av allt vad make up och fräcka håruppsättningar heter, och jag kommer i huvudsak bara ha gråa kläder på mig (inte åtsittande) möjligen svart någon dag, för att påminna mig om livet i askes. 3 dagar i veckan skall jag även gå med mina sommarskor på mig, har en känsla av att köld är bra för karaktären.
 Män kommer heller inte ta någon del av mitt liv. De killar som bor i min korridor kommer jag därför ignorera och inte ha ögonkontakt med, men jag har informerat dem så de är okej med det... de blir nog inga problem. En bibelbok om dagen inklusive 2 bibelkommentarer, så de blir lite substans i bibelläsningen!! Det kommer bli en tuff tid framöver, men den kommer att göra mig till en bättre människa och mer älskad av Gud.

Nä fy vad jag ljuger, ja förutom att jag mår illa och inte gillar semlor så mkt. Allt annat är båg och lögn.

Hur har din dag varit?
god natt

Sov gott.

Kommentarer
Postat av: A.

Du, om du någon gång kommer på idéen att du faktiskt vill testa att fasta: drick absolut inte mjölk! Mjölk är stoppande ;)

2009-02-25 @ 16:43:59
Postat av: tussi

du är snygg!

(tänkte skriva knäpp, sen galen. men tänkte att det vet du säkert redan. du vet kanske redan att du är snygg också. men det är ju lite snällt att skriva att någon är snygg. så du är snygg.)

Postat av: ankan

vilken tur att jag läste igenom allt innan jag skrev min upprörda kommentar. man vet aldrig hur folk reagerar på det där med "koncentrerat bibelstudium"......om det e nåt oklart så ber jag dig vänligen läsa igenom mina "tips-inför-bibelstudium"-kort som du å nompan fick innan livets-ord-spektaklet haha

lovelove!

2009-02-26 @ 17:49:09
URL: http://samst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback