ny kurs. världsreligionerna. Fantastisk föreläsare.

Phawawawa!!

Världsreligionerna, ja de är inte ett så litet ämne, men vi skall lära oss någon sorts översikt på de olika religionerna på exakt 3 veckor nu då innan nästa tenta. Föreläsningen idag var en fröjd då jag redan kunde allt och mer om bakgrunden till Israel, judiska folket och judendomen.

Vår föreläsare är så fantastiskt söt, en sån där professor gubbe som tar stora kliv över estraden samtidigt som har dramatiskt beskriver de olika historiska skeendena. Igår fick han en fråga och han står på ena sidan salen och när frågan är ställd tar han fundersamt men bestämt stora kliv över hela salen bort till fönstrena samtidigt som han hmmar och låter blicken förvinna ut, för att sedan hastigt vända sig om mot klassen med handen på hakan och fråga sig/oss "ja vad gör vi med det?" .. för att sekunderna senare sättta igång fotarbetet och passionerat ge ett svar på frågan.

Jag skulle nog kunna gå på vilken föreläsning som helst med honom bara för att se på hans kroppsspråk och hans vimsighet då han hela tiden missplacerar sin penna och bryter av mitt i meningen då han kommer på att hans penna är borta och ivrigt börjar söka omkring på skrivbordet.

Trots vimsigheten känns inte föreläsningarna inte förvirrande, än så länge. JA förutom igår då han länge gått igenom en människas olika faser och lägger på en over head och fortsätter prata och hela klassen sitter med rynkade pannor och jag kände mig fullkomligt tappad bakom vagnen och kunde inte få ihop overheaden med vad han pratade om.. efter tag märker han sitt misstag, antagligen på grund av våra FRÅGETECKEN till ansikten och börjar skälla på sig själv. Hahaha. 

Är det inte fantastiskt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback