Narnia

Det var som att träda in i Narnia idag när jag strampade upp till Teologen, Uppsala Universitet. Det är ju en helt annan värld som ligger ovanför domkyrkan.
Måhända var det Dunsnön och den gigantiska parken som gav mig känslan av just narnia...måhända.

Man kan riktigt känna historiens vingslag i de gamla byggnaderna och biblioteken.. bara känslan av att sitta i en föreläsningsal då man sitter på höjden. Och där pelare är ett ständigt inslag i alla bygnationer, och sen de gamla herrarna som traskar runt på Carolina revidiva eller sitter hukade över böcker på sin läsplats.
Kunskap och vetande riktigt ångar ut genom dörrar och fönster. Fantastiskt.

Också lilla jag, lilla lilla jag.

Idag har jag också:

Byggt en mänsklig pyramid
Sjungit en snapsvisa med ny text
Byggt en hopomogjonmojäng (så klart)
Skrivit en lagsång
Berättat för min fadder hur fantastiskt hon spelar tuba
...mm...

ja de är otroligt vad spännande saker man får göra på universitet..


Kommentarer
Postat av: Peter Baric

Hej! Vill önska dig allt gott i den nya miljön denna termin. Vill också passa på att tacka för att du kommer från ett så gästfritt hem. Igår kväll hade OMG-gänget en väldigt skön kväll på södra Forsåkersgatan 50 med trerätters och lekar. Vet du når mer om sportlov och Bjorli?



Blessings!

2009-01-19 @ 23:28:05
Postat av: jibbs

Jag hörde att ni hade en mkt lyckad kväll. Fy vad kul! Önska jag kunde varit med.



Lycka till med terminen och allt.



kram

2009-01-20 @ 19:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback