söndag



Vädret är fucked up. Usch och fy och blä. väder väder väder.

Igår var jag i stockholm, vägen till stockholm var inte problem fri. När jag kom ut till busshållplatsen ser jag att min buss redan gått och nästa buss skulle få mig att missa tåget till stockholm. Och jag hade redan hoppat ett tåg. Det var bara till att glida över is och slask till cyckeln och hoppa på den för att skynda sig till centralen, jag cycklade tills benen värkte, sen hoppa kedjan. NEJ!!!!
En snäll kille stannade och såg mitt hjälplösa pillande med däcket och hjälpte mig få på kedjan. Upp igen och trampa ytterligare. Jag hann.
I den stora vackra staden träffade jag först lisa och pao. Vi fikade och skrattade mycket och högt, alltid lika befriande =)
Efter att ha lämnat av dem vid tåget gick jag för att möta hjorthen och Fanny. Vi traskade på stan köpte present samtidigt som hannahs feber blev högre och högre.
Kvällen spenderades på felicias födelsedagskalas med x antal människor och fika och en hög Hannah på feber och ipren.

Det var en mycket lyckad och trevlig kväll och dag.

På tåget hem kämpade jag för att hålla ögonen öppna och insåg att jag måste cyckla hem. Men jag är tapper de går bra.
Framme i uppsla regnar det. Så all is täcktes av regn och gjorde det extremt halt, uppsala har nog aldrig cycklat så långsamt. haha.

På ett ställe cycklar en kille och en tjej och killen slinter till med cyckeln på det hala underlaget och slänger ner fötterna för att ta emot men de gör samma sak halkar ut honom halvt i splitt med cyckeln mellan och han kämpar för sitt liv för att inte halka omkull och tjejen skrattar så hon gråter, jag lika så. men jag försökte få det att inte synas. Men tydligen syntes de för tjejen brast ut i "se, hon skrattade med"

Skrattar bäst som skrattar sist, för mitt i allt regn och slask ja då hoppas kedjan igen och jag får ställa ner fötterna i slasket och börja mecka, den vill inte hamna på plats, ännu en snäll kille kommer till min räddning. Dessa män. Men han lyckades inte få på den, inte jag heller, vi gav upp och jag traskade hem med cyckeln och mina blöta fötter.

bla bla blaa..

sööömn. hej.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahah

2009-01-26 @ 15:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback