söndag.

Det är söndag morgon och snart kommer kyrkklockorna ringa och jag gå till mässan här i kyrkan brevid.

Tillbaka i Uppsala. Det är alltid en omställning att komma tillbaka, livet här skiljer sig på många sätt så markant från Göteborg. I Göteborg är det tusen bollar i luften som gäller och sociala nät som vävs hela hela tiden. Här, om man skall prata om bollar så är det la teologiska bollar jag jonglerar med, haha. Försöka filtrera ner kunskap och frågor komma fram till något och släppa resten, så länge.
Just nu försöker jag inför att börja plugga på Universitetet greppa hur de funkar med kår, nation och allt sånt tjafs.

Jag längar till våren, första vår solen. Längtar efter gröntgräs och gröna träd, blått vatten och stackmoln.

Förövrigt. Peter Baric, ställer mig bakom dig i ledet av dina åsikter kring Gospel. Ja, jag ställer mig nog till och med framför och kan tänka mig att bli talesman för dina åsikter.

kyrkklockor ringer.

Kommentarer
Postat av: Ida

Har pluggat på Universitet ett halvår nu och har fortfarande inte greppat detdär med kår och instution och sånt. Haha. Kommer du på vad det är bra för kan du ju tala om det för mig:) Puss.

Postat av: slimlollo

jag saknar dig.....så jag kommer snart.

2009-01-12 @ 13:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback