"Tiden dör aldrig, och cirkeln är aldrig rund"

Idag vaknade jag kl.8. Det är tidigt att vakna 8, särkilt som student. Men upp kom jag och i duschen ställde jag mig och "vaknade" till slut.
Efter frukost hoppade jag upp på min cyckel och gav mig bokstavligt talat ut på hal is. För två dagar sen ville uppsala vara lite varmt så all snö blev tö. Men sen ångra Uppsala sig och blev kallt vilket resulterade i att uppsala inte längre är täckt av snö utan is i slaskdesign. Knagglit , halt och opålitligt. Men cyckla gjorde jag. Det var ett äventyr, som ändå slutade i att jag hel och ren anlände vid Univeristet i lagom tid.
Började dagen med en intetsägande introduktionsföreläsning om kursernas innehåll och sen var de lunch. Jag åt i matikum. Ja vet nördigt namn. Det är omväxlande och uppfriskande att få traska runt på en så stor instution. (De heter inte skola längre, de sa de idag. Man säger instution). Sjukt mycket nya människor, ansikten, lite mer anonymt och mycket fler folk att lära känna.

Efter Lunch hade jag mitt första seminarium vilket innebar att jag tillsammans med min seminariegrupp (ca.25pers) satt och analyserade och diskuterade filmen "innan regnet faller". Mycket bra film! Se.
Jag var nervös innan, tänkte att jag var dum i huvudet som inte kommer kunna tillföra något och om jag försöker kommer jag bli stum.
Men jag är inte dum i huvudet och jag tillförde massa till diskussionen så mitt hjärta slutade klappa så hårt till slut.

Efter detta var min dag på universitet slut och jag trampade hem över isen, lagade mat som jag åt för att sedan träffa konfirmationsledarna inför i sommar. Ska jobba på konfaläger en månad i sommar. Vilket jag ser fram emot något OERHÖRT.
Idag träffades vi 3 ansvariga för första gången alla tre. Kände en av dem sen innan men den ande va ny. =) blabla bla.
Vi hade en bra stund tillsammans.

Sen lyssnade jag på barak obamas installationstal och plockade i mitt rum som har varit en röra sen jul typ. Har inte varit de på ett halvår, varför börja nu???

Sen pratade jag med Noomie på telefonen, vi missförstod varandra så många gånger så att vi slutade prata och skrattade så jag inte kunde andas istället.

Nu är jag jätte trött för jag somnade sent inatt och gick upp tidigt imorse.

Så jag avslutar med tack för...:

...utmaningar
...mat
...nyfikenhet
...vilja
...tights

Good night.

För den som inte har något att göra kan filosofera över min överskrift och återkomma till mig med sina tankar sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback