"fan va de jengnar"

Hjärnan har sagt stopp på belägg för att ta in mer fakta nu. Kom igen hjärnan. Lite till!!

Det smattrar på mina fönsterrutor, regnet öser ner. Barnen står knökade under de lilla taket vid förskolans ingång och stirrar med öppna munnar på det ösande regnet.
Nu vill jag vara var som helst, bara jag slipper tentaplugga mer.

Eller, jag vill rättare sagt vara i vår sommarstuga utanför Forshem vid vänerskant. Vill rusa in genom den gamla ladugårdens gigantiska dörr med blöta solbrända ben och kinder och fuktigt hår och huttrande sätta mig i höt och bara titta på regnet. Lukta på sommarregnet, långt borta från trafik och trendiga caféer, krav,mål, drömmar och människor i plural. Bara jag och Gud. Ensamma i regnet.


Regnet har stannat upp.


back to life.
 Back to reality.

Kommentarer
Postat av: jannie

sjukt fint skrivet.

2009-05-09 @ 12:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback