Snart helg.

Sitter och fixar inför morgondagens konfahelg. Med boende, lekar och annat grejs. Ska alldeles snart gå och be. Beyonce sjunger för mig och mina kinder är varma. Jag är lite hungrig också..


Imorgon innan konfagrejs ska jag på Studiebesök i Uppsala Domkyrka på Liturgisk genomgång av kyrkan. För den "vanlige svensken" kanske detta låter ofantligt tråkigt och torrt. Men det är det inte. Kyrklokalen/r bara som lokal, byggnad och gudstjänstrum med all sin utsmyckning, målningar och dukar, altare, fäger och allt har SÅ mkt att säga om Gud. Så ska bli intressant och se vad Uppsala Domkyrkas fantastiska kyrka har att säga om denne Store, store Gud.

Tillbaka till papprena.


Vilka vägar leder till Gud? Leder alla vägar till Gud, eller endast några? Bara en religion? Vad säger ni??

Kommentarer
Postat av: Chasmine

hej jb =) /chasmine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback