Svar!

Lovade svar på frågorna ikväll. Så här kommer dom.

Vilken är din favorit glass?

Jag tycker inte så värst mkt om glass faktist. Men nån gång ibland, visst. Och måste jag välja så... Magnum mandel, och Björnen och lejonets äpple-kanel.


I vilket samfund vill du jobba i sen när du är färdig och varför?


Det är en svår fråga. Jag vet inte det än. Jag vet inte ens om jag vill jobba i frikyrkan eller inom EFS (Sv. kyrkan förening). Det är nu man sitter och brottas med teologi och bibelsyn gudstjänst utformningar och massa annat och jag har medvetet valt att inte tänka så mkt på det detta året utan bara försöka vara lyhörd, jag tänker mig mer aktivt börja fundera över det under det kommande året. Så återkom gärna då.


Vad är noomie bästa egenskaper och varför?

Ärlig
- Man vet vart man har henne. Och jag tycker ärlighet är en mycket vacker egenskap. Den egenskapen gör mig trygg
Omsorgsfull - Noomie har ett fantastiskt hjärta.  
Rolig - Finns inget som är så befriande med en människa som har Humor. Jag har KUL med noomie.
Egen - Hon gör saker och ting på sitt vis. De gillar jag.
Envis - Noomie ger inte upp i första taget. Hon är en fighter på alla håll och kanter. Det är oerhört inspirerande.
Trogen - Man kan ALLTID i ALLA lägen lita på henne.
KREATIV -  Noomie är fantastiskt kreativ. Hon är bla sjukt duktig på att måla och på att fota.

De finns många många fler...




Vilket samfund tillhör du och vad har du för syn på Svenska kyrkan och EFS?


Jag tillhör EFK, Saronkyrkan Göteborg. Men nu när jag bor i Uppsala går jag i Kyrkan i en EFS församling som heter Mikaelkyrkan. Trivs jätte jätte bra där.

Att säga vad man tycker om Sv. Kyrkan är skit svårt. För den är oerhört stor och ser så olika ut på olika håll och i de olika stiften. Det jag kan tycka är tråkigt att se tendenser där man inte längre ser Bibeln som Guds ord, man viftar bort dess auktoritet och då frågar jag mig vad man har kvar att bygga sin lära och kyrka på..människor?

I det stora hela så älskar jag mångfald (olika typer av gudstjänster, musik, kläderna, nattvardsordningar, arbetssätt osv.) så länge den sätter Jesus i Centrum och jobbar för att hjälpa människor till ett liv med Jesus. Och både Svenska Kyrkan och EFS är annorlunda på många sätt från det jag är van vid. Men det finns mycket som jag har att lära av men samtidigt finns det givetvis också saker jag kan reagera på och ställa mig frågandes inför.
Men jag tror det är viktigt att komma ihåg att alla kyrkor har sina brister och utmaningar. Men vi kan alltid jobba på att bli bättre.

(de blir mitt svar utan att säga för mkt eller för lite)


Vilka länder stod emot varandra i Koreakriget?


Kolla wikipedia.

Aldrig mer skriva, eller aldrig mer läsa?

Aldrig mer läsa. Även om de skulle handikappa mig enormt. ÄLSKAR att skriva (för hand).


Tack för alla frågor. Haha. på återseende.


Kommentarer
Postat av: johannes

Måste vara väldigt jobbigt att skriva utan att kunna läsa det man skriver... Hur vet man om det blir rätt? :O)

2009-05-08 @ 09:12:16
Postat av: johannes

btw. Björnen och lejonet is the shit. Jag bodde ju bredvid tidigare...

2009-05-08 @ 09:13:09
Postat av: jibbs

Det är inte poängen. JAg älskar inte att skriva för att skriva något begripligt. Jag älskar att röra pennan.

2009-05-08 @ 10:19:26
Postat av: A.

Följdfråga om det här med Svenska kyrkan och EFS... Vad tycker du om diskussionerna kring könsneutralt äktenskap och en eventuell kyrklig vigsel i Svenska kyrkan? Vad tycker du om homofrågan överhuvudtaget?

2009-05-09 @ 09:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback