Vemod och frågetecken.

Vad sjukt himla mycket det är man inte kan.
Har suttit en stund nu på eftermiddagen och lyssnat på Lunds stifts Biskop, Antje Jackelén. Hon pratade om Teologi och vetenskap, darwin och den ständiga konflikten mellan kyrkan och vetenskapen som präglat vår historia så. Shit vad inte insatt jag är i den debatten, forskningen, anything. Jag menar för det första så fick jag knappt lära mig ngt om darwin, evolutionsteorier eller liknande i skolan.. dom sidorna klipptes bort.
Ja i alla fall när jag gick i de lägre klasserna, och i de högre klasserna har jag inget minne av de alls.
 (Ser nog annorlunda ut idag). Vilken kunskaps lucka. 

Och så finns de så himla mycket att lära sig, kunna, fundera över. Och jag kan inte säga att jag över just detta ämne känner en svindlande längtan över att läsa mig in på det. Borde jag de? Antar att jag kanske förväntas känna ett intresse för det.

Sen för övrigt är det onsdag. Ännu en vecka finner jag mig sittandes och inte fatta vilken dag det är eller vad som ligger framför...eller nej. snarare vad som ligger bakom. Va? Är det inte första Januari idag? Varför har ingen sagt något?? 

Fick för övrigt (igen) mycket glädjande nyheter idag att en älskad person kommer troligen flytta upp till Uppsala till hösten. Hurra, hurra säger jag då.

Imorgon är det gruppdiskussion och seminarium som gäller. Och på Fredag är de studiebesök med Litugik kursen för att sedan köra ner till Åkerögården på Konfa förträff. Och det är något jag ser fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback