Terminen går fort

Idag är det Fredag. Jag sitter i min studentrum med en stor nybryggd kopp kaffe med mycket socker och mjölk i (kaffe är inte gott, bara nödvändigt ibland), jag tragglar igenom Kyrkohistorieanteckningar. Det är ganska trevligt. Ute är det redan bäcksvart, innan mörkrets intrång var det grått och mörkt. De soliga höstdagarna med blå himmel är long gone.

Men terminen har varit en spännande termin. Jag har fått se Gud göra stora saker. Det är underbart välsignande. Det är verkligen en vandring att gå med Herren, där allt har sin tid. Ibland är den tyst, en öken, ibland stilla, ibland fantastiskt omvälvande, förändrande, lärorik.. ja allt finns där. Men är tacksam för denna terminens omskakande i mitt liv. Herren är verkligen stor. Större än mig!

Jag längtar efter att se vad han kommer göra med Sverige. För nått är på gång! De ska ni veta. De ska ni veta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback