Kulturnatta.

Idag är det 12 September 2009. Det innebär kulturnatta för Uppsala. Värsta festliga tillställningen hela långa dagen i hela Uppsala. Folkfest = Kul.
Jag började kvällen hemma hos Frida med Sofia och Mickis. Vi gjorde våfflor och hade fantastiska tillbehör till:

Grädde, banan, frysta blåbär, honung, hallonsylt och smält choklad.

Så satt vi där med våra tillbehör ute på hennes balkong och bara njöt och tittade på de enorma flockarna av kajor som flyger i enorma grupper genom staden titt som tätt. Jag kan inte förstå att dom inte krockar med varandra.



Sen har jag drivit runt på stan med först en liten grupp som sedan blev större och större och större för var person vi träffade. Men tillslut gick de inte riktigt att hålla ihop alla så då fick vissa gå själva (i mindre grupper) helt enkelt.
Vi såg Domkyrkokören, Magdansare, TrioSandberg (Mina nya Idoler. Asså syster sandberg. WOW), SafeMode, kortfilmsfestivalfilmer, folk, soulfolk.
Trevlig kväll. Samuel och Sara tyckte det var så kul att de inte kunde göra annat än släppa ut glädjen.

   

Ne nu måste jag sova. Man är ju inte 20 längre.

Godnattdå!


Kommentarer
Postat av: Morgan (Ida)

Jag är avundsjuk!

Postat av: noomie

Jag saknar häng.

2009-09-13 @ 07:56:13
URL: http://nome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback