Som att bo i ett träd.

Om man läser om vad jag gillar så kan man se att jag gillar att klättra i träd. Gillar träd över huvudtaget. Dom är så stora, trygga och vackra. I sommar har jag klättrat i diverse träd. Allt från unga bräckliga träd till bastanta björkar. På tonårslägret klättrade jag upp i en stor ek från vilken jag kastade ägg på tonåringar som gick förbi (Det var en del av en dagspårning. Inget missbruk av ledarskap här inte).
Mellan varven la jag mig på en av de där stora starka grenarna och blickade upp i kronan. Underbart.



Jag skulle inte ha något emot att vara en fågel (älskar fåglar med... de så oerhört underliga varelser) och bygga mig ett bo av grenar och grejs högt upp i ett träd.
Så låg jag här på golvet alldeles nu och läste "med hela mitt hjärta" (boken heter så. Jag menar inte något ironiskt att jag "läser av hela mitt hjärta".. BLA BLA BLA) jag la ner boken och kika upp och titta då ut ur mitt fönster och inser att de är en väldigt vacker utsikt ut genom det om jag ligger ner och tittar upp. Det är som att ligga i ett träd och titta upp i dess krona.
Så i fortsättningen tänker jag leka att jag bor i en träkoja uppe i ett träd. Hurra.

Nöjd och glad tar jag på mig träningskläder innan jag lämnar min koja.
Jag kan göra ett undantag. Ni får bli avundsjuka.


Kommentarer
Postat av: jan

Värlens absolut bästa idee.utan överdrift.

Postat av: jibbs

tack. jag vet (sa hon oödmjukt)

2009-09-12 @ 01:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback