I behov av vitlök.

Är påväg med en kär vän, en buss utan dess like.
Jag har "ont i förkylningen" som Ika i Rutan säger.


När jag gick förrut insåg jag att bussen gick mycket tidigare än jag trott. Så inget hann införskaffas. Det var bara till att skynda till bussen mot Stockholm.


När jag åker såhär genom mitt vackra, vackra Sverige och blickar ner på all grönska, alla sjöar och små bäckar  finns det bara ett ställe jag vill va på. Forshem. Vår kära stuga vid Vänerns kant. Det hade inte varit fel en stund som denna. Det blommar säkerligen så de står härliga till och grönskan lär vara markant. Inget rinnande vatten, inga brummande motorvägar. Bara sjön och tystnaden. 


Wow. Jag såg just en Älg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback