Bibliotek eller båt?

Det är måndag. Idag börjar jag om.
Det är uppsats tider =Skittråkigt och ångest.
Men, men man får det inte roligare än man gör sig.



Utanför bibliotekets höga fönster hörs alltid massa knarrande ljud
 och vinande vindar. Fåglarnas kvitters hörs.
Lyssnar man riktigt noga kan man höra vattnet klucka och känner man efter ordentligt
så känner man även hur biblioteket gungar lite lätt.
(jo, måhända har det med bibliotekets syrebrist Shhh)
Vips så sitter jag i en båt, nej ett stort sjörövarskepp och försöker plugga
allt jag kan innan kaptenen skriker "Alleman på däck".

Vem vet vilken hamn vi lägger till i kväll.
Jag vet inte än, blir spännande.

Ja, vad skulle man ta sig till utan lite fantasi?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback