Maj

Ibland undrar jag precis som min mor, var får jag allt ifrån?

Sitter och skall läsa och skriva uppsats. Men det går inte... kommer inte igång och nu är klockan snart halv 11. Studentens ständiga pluggångest. Alla har den. Äh, det har alltid löst sig för mig i slutändan ändå, det skall nog göra det nu med ska ni se.

Igår hade jag en fin dag på pluggsidan. Gick bort med mina böcker till Gamla Uppsala kyrka. Satte mig på ett café i solen och läste. Fick massa gjort i takt med att solen hettade. Det var en fin stund.

Igår såg jag:

- Fåglar dra upp maskar ur jorden. Sjukt coolt!
- En nyckelpiga
- Solen
- Saker av kulturvärde
- En ny lägenhet
- Bruce almighty

Ja, ni behöver inte låtsas som att ni inte är avundsjuka.

Sen undrar jag vilka som jobbar på Soc. De kanske inte har någon åldersgräns på vilka de anställer..?

"mm.. du är 11år gammal? Varför tror du att du skulle passa för detta jobbet?"
"Jag vet inte?"
"Du får det! Kan du börja på måndag?"

Bitter, Jag? O ja!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken härlig pluggdag (i jämförelse med de som är mindre härliga)! Jag sitter och läser om Jeremia & Hesekiel - vilka härliga grabbar :) ny lägenhet på gång eller? Lycka till iaf! Kram

2010-05-13 @ 13:39:07
Postat av: jibbs

Ja, de va de.

Fina gubbar. Lär du dig mkt? Ny lägenhet fixad. Hurra =).

Lycka till du med hjärtat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback