Lucia


Hej,

Idag är det Lucia. Man firar inte Lucia i England, ingen vet vad det är. Men jag har tittat på youtube för att få in stämningen. Däremot så snöade det idag, dagen till ära. Blöt, tjock snö som smälte så snart den nudda marken. Men snöa gjorde det i alla fall. Så dagen till ära bjuder Engalnd på Snö och jag jag bjuder självgott och egotrippat på en bild på mig själv som Lucia för några år sedan. Det är från en riktigt kul lucia tillställning min klass höll i första året på Johannelund.


Idag har jag har jag umgåtts med min uppsats och dator samt sprängange huvudvärk och yrsel. Det har varit jätte mysigt!! Kvalitétid.
Ikväll däremot så samlades folk från Postgrad i Jericho som är ett område i Oxford. Vi promenerade sedan tillsammans över Port Medow som jag har visat er bilder från förut. Om ni missat det så är det är som en stor äng längst med floden Thames. Tanken var att vi skulle gå med levande ljus men de blåste för mycket. Vi tog oss i alla fall upp till en gammal medeltida stenkyrka utan elekticitet som istället hade fyllts med levande ljus. Så satt vi där påbylsade massa kläder och hade Carol service, sjöng Julpsalmer och hörde bibelorden om Jesu födelse läsas. Fin stund. Dessutom gjorde all den friska luften min huvudvärk gott, den är typ borta nu. Men skall genast slänga mig i säng så den inte kommer tillbaka.

Som god natt saga ger jag er dagens bästa facebook status, sån unge skall jag ha!

"Gladdes över min 5- årings integritet idag när vi åt middag tillsammans med en av hans kompisar och jag ställde en personlig fråga. "Alltså mamma, jag vill säga varför, men hela min kropp bara känner, PRIVAT" och så förblev han tyst."

God natt

Kommentarer
Postat av: Linnea Skog

Vilken fin lucia :)

2011-12-14 @ 14:40:28
Postat av: Mamma

Världens finaste flicka! Min dotter!!

2011-12-14 @ 23:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback