Massa massa dagar före doppare dan...

Till att börja med.

Sabla skrivprocesser. Vad det skall ta tid att skriva, formulera och tänka och strukturera. En sabla massa obefintlig tid. MEN, har äntligen för en gång skull en överblick av HELA uppsatsen nu. Hurra. Så vet typ hur jag skall skriva sista delen nu. Dessutom blev jag ombedd att ändra lite i min titel för några veckor sen, så skickade därför in en ny justerad titelansökan som idag kom tillbaka godkänd. Komiskt nog hade jag i all hast skrivit principals istället för principles vilket gjorde titelns betydelse väldigt rolig. haha.

Förutom det.

Sabla dampdator. Ja, fy vad den skall krångla hela tiden. Går på tå inombords och hoppas att den inte ska kollapsa och radera min uppsats, mitt liv och allt annat. Säkerhetskopierar maniskt till portabel hårddisk. Håll i där kompis, eller ska jag kalla dig ovän?

Så. Då lämnar vi irritationens näste.

Hur mår ni? Bra hoppas jag? Har ni julstämning och längtan? Jag hade så sjukt mycket julkänsla förra veckan, week 8, Oxmas (Oxfords Jul) var här och det var carolservices och allt möjligt. Sen kom week 9, en temavecka efter terminens slut och plötsligt kändes det som vi var i augusti igen. Märkligt det där. Det var väldigt vackert väder idag i alla fall, klarblå himmel, sol och krispig luft.


Majoriteten av tiden har de senaste spenderats framför min dampdator och x antal böcker (så som de sig bör) på diverse platser. Mest Bodleain, de är så tomt och skönt där nu. Det är så vackert att sitta där, fin miljö. Men under terminen är det så sjukt smockat, ALLA sitter där. Man får nämligen inte låna några böcker på Bod, man får läsa dem på plats, resulterar i många researchande studenter/doktorander/forskare på en och samma plats.



Här om dagen anlände jag ner för trappan för att gå ut mötte mig gjorde ett alldeles enasående brev/kuvert gjort av tidningar, från Jannie. Inuti fanns en as fin teckning, ett brev och glittersnö. Allt man kan önska sig. Tack. Har haft sån tur med brev på senaste. Fick ett annat enastående brev av fru Noomie härom dagen/veckan (tid är luddig numera) innehållandes brev, kort och ett fint kompisarband. Tack och Glädje!



I tisdags eftermiddag hade i äran att få gå på en kyrkohistorisk rundvandring med John Tranter genom Oxfords gator och gömmor. Visades platsen där de förr brände upp protestatiska kristna för att de inte ville konvertera till katolocismen. Det klingar så falskt i mina öron att katoliker dödar lutheraner, jag som är barn av ekumenikens era.

Har egentligen massa mer att berätta, mer blurriga bilder att visa er osv. Men nu minsann datorn börjat mega dampa igen. Hurra. Måste ändå lägga mig, ska upp tidigt på körövring imorgon. JAA!! Älskar att sjunga. längtar.

Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback