Natten går tunga fjäääätt, va?

Mörkret har fallit. Men ingen snö. Ingen snö så långt ögat når. I detta mörker når ögat inte långt. Så kanske vankas det bakom knuten? Vem vet? Inte jag. Igår och förrigår regnade det i alla fall, och det med besked. För att inte tala om blåsten. Trodde jag likt Marry Poppins skulle lyftas upp i mitt paraply och flyga iväg. Visserligen kan jag inte tänka mig en bättre plats att göra det på än i Marry Poppins eget hemland.

I Lördags blev var jag bjuden på födelsedagsfirande för Maria, som är från Indien. Inte nog med det. Hon är också min granne. Vi blev bjudna på kinesisk mat, som våra kinesiska vänner däremot inte tyckte var riktig kinesisk. Haha. Men gott var det och vi avslutade kvällen på en av Tolkiens och C.S Lewis pubar- Eagle & Child.
Jag tror dom hade en liten författarklubb där i omkring 30 år. 30 år!!!
 


En av personerna på bilden har precis flyttat in här. Vi pratade om vad han (undrar vem av dem det är) gjorde i Oxford vad på han säger typ.
"Jag har gjort klart min master i medicin ny efter 6 år och skall snart gå in på en fortsättningsutbildning som vanligen är typ 4 år. Men den jag vill göra är 8 år."
 "Oj då.." sa jag.
"Ja, så jag bestämde mig för att ta ett år ledig där emellan.."
"Och då gör du?"
"Forskar i Neurologi."
Varpå jag börjar gapskratta och säger att det är då inte vad jag skulle kalla ett sabbatsår. Galna människa. Men han gillar och trivs med det han gör. Så gött att man får vara olika! 

________________________________________________________________________________________

I måndags kväll trotsade jag väder och vind och begav mig envist ut för att ta mig hem till min fina, vackra vän Bethany. Vi skulle nämligen ha julmiddag med några från vår bibelstudiegrupp. Alla ramlade in vimmelkantiga, blöta och med håret åt alla håll. Men Bethany värmde snabbt upp oss med ett glas varmt maltwine. Hon hade grillat en stor kyckling i ugnen med sweet potatoes och vanliga potatisar, sås, grönsaker och massa gott. 

Kvällen resulterade och fylldes förutom kopiösa mängder mat och sötsaker med enorma skratt och sjukt roliga berättelser. Med en grupp med tre galna tjejer från Texas kan det ju inte gå fel liksom.



IIgår hade vi möte med Simon och Patti om nästa termin och var vi då skall få ta del av. Skall få vara med i Childrens Church, ACT! som jobbar med uteliggare och fängelsealpha (SÅ KUL!). Det ser jag fram emot.

Hoppas ni har det bra?


Kommentarer
Postat av: MISS ALICIA

Hej!



Ta gärna en titt på nätbutiken missalicia.se och delta i adventstävlingarna som just nu pågår på Miss Alicias

Facebooksida:
http://www.facebook.com/pages/Miss-Alicia/118723208236702



Vänliga hälsningar,

Miss Alicia

2011-12-16 @ 00:15:53
URL: http://missalicia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback