Träningsjibbs. Ja, ni hör ju själva!

Jag kommer dö!

Nej, nu överdrev jag lite... eller vänta. Jag har ju Jesus = evigt liv. Score! (rekommenderas)

I alla fall!

Det känns som jag dött och nu bara svävar kvar och väntar. Det hela började med att jag kom 1 min sent till Medelpasset jag tänkte gå på Friskis idag. När det inte gick att anmäla sig vid datorerna frågade jag en tjej i kassan med ett vädjande leende på läpparna om jag kunde få smyga in på passet i alla fall. Hon titta eftertänksamt på mig och sa att de inte va något medelpass idag. Bara spinning medel.
(BLÄ! tänkte jag. Spinning, aldrig i livet. Det kan man dö av! Det DÖR man av!).

Men så sken hon upp.
"Men skivstång intervall kan du gå på!"
Fullkomligt exalterad trots min ENORMT tvekande blick. Jag sneglade bort mot spegelsalen. Där stod alla de vältränade tjejerna och värmde upp bland sina skivstångar och brädor. Jag ryste. 

"Åh, det finns platser kvar!" Säger hon ännu mer exalterat. "Det gör det nästan aldrig! Klart du ska gå!"
Säger hon nu trippande ut från kassadisken för att hjälpa/tvinga mig in på passet.

"menneehhh..."
Sa jag medan jag funderade på vad jag skulle säga... Att jag är för svag? Pff.. ne! Istället sa jag något i stil med:
"Jaha, ja, oj... platser kvar ja.. eh.. men..."

"Ja!"
Fortsatte hon enusiastiskt och peppade mig till tusen. Tills jag tillslut nästan trodde att det var min idé.

"Du drar bara kortet här. Så där"
Hon drar mitt kort, och klickar snabbt in mig. Ut far en lapp. "Så, kör hårt! Skynda dig, dom sätter igång"

"Jaaaa!"
Säger jag med tvekande entusiasm och går nervöst mot alla de starka kvinnorna.

Jag började med att ställa fram min bräda på fel plats. Blev ombedd att flytta mig. Visserligen av en mycket trevlig tjej som hjälpte mig. Jag log ursäktande på alla de starka människorna som jag nu istället för att stå bakom nu stod mitt i smeten av. Sen va allt igång. Ut ur högtalarna ropar en hurtig man glatt att vi ska göra i 1,5 timmar idag. "Blir ett riktigt härligt pass!"

En och En halv timme!!! Tänker jag i panik och undrar vad jag gett mig in på med alla dessa vikter i olika färger. Alla ser så redo ut. Alla ser så starka ut. 

Men jag tog mig NÄSTAN levande igenom. Imorgon väntar med stor sannorlikhet förlamning av träningsvärk. 
Blir spännande.

Det var denna dagens äventyr!
God natt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback