Födelsedag!

(Varning, vansinnigt självcentrerat inlägg. Jo, min blogg kanske ofta är det. Den handlar ju om mitt liv. Men denna är nog det lite extra. Men det är ju ändå min dag.)



Hurra för mig, idag är det min födelsedag. Hela 27 år blir jag idag. Här skäms vi inte för vår ålder. Stolta 27 år har jag blivit. Fort har det gått. Kära nån vad fort det gått. Snart är jag 30, eller 70, åh, jag längtar tills jag är runt 65-70 år gammal. Då får jag vara en del av det äldre gardet.



En dag som denna har solen lyst, förra året fick jag glittrande rimfrost av Gud. Idag fick jag en strålande sol och massa annat fint, exempelvis en svensk pslam på andakten och massa annat fint som han vet att jag behöver. Ja, nu kanske ni tycker jag är jätte konstigt som säger att Gud ger mig det. Men ja, jag tror han gör sånt ibland. Han är så aktiv så. Älskar de gångerna han använder den lilla smala detaljpenseln och målar i mitt liv, han känner mig (och dig) och vet vilka detaljer han skall måla för att skämma bort mig. Jag ser det inte alltid, men han är i mitt liv, aktivt i mitt liv. Min bästa vän, min älskade och Herre. Jag är så tacksam för att jag får känna och vara känd av Gud. Så innerligt tacksam för det.


Min födelsedagstid har i övrigt bestått av att hitta saker utanför min dörr.

Sent igår kväll:


Imorse:


I eftermiddags:


Det är ett härligt sätt att lämna och gå in i sitt rum, det borde alltid ligga presenter utanför dörren. Fick även ett fint kort av en av studenterna på Wycliffe idag där hon hade skrivit Grattis på födelsedagen på Svenska. Det var fint av henne, kärlek <3.

Åt födelsedagslunch med min glada danska studentkollega på Lamb & Flag, C.S Lewis och Tolkiens gamla hängpub. Riktigt rätt!



Avnjöt även en gofika med bästaste Lena på Grand Café en av Englands äldsta coffeeshops, högt i tak och glammigt vackert. Fick dock inget kort på det. Fast de gråter ni nog inte över, med tanke på den värdelösa kvaliten på alla kort jag lägger upp här. hahaha. Det va en fin stund med en fin vän i alla fall.

Eftermiddagens avslutades med ett enastående skypemöte med min ömma moder. Med Annie och Chriss gapandes och sjungandes i bakgrunden. Underbart!

Har fått youtube filmer, och galna bilder på mig själv upplagt på nätet. Webbkärlek!

Kvällen har spenderats i St. Aldates som idag har gästats av Ravi Zacharaias. Himla bra talare alltså. Det är vansinnigt vad folk de finns som är löjligt bra på att argumentera för tron. Vansinnigt, I'm telling you.



Det är fint att fylla år, bli bekräftad så det står härliga till! Även i ett annat land, det går ju hur bra som helst.
Hoppas ni haft det lika bra som mig idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback