Maskeradbal.



Igårkväll var det maskeradbal i St. Aldates och jag hade införskaffat en biljett till detta hysteriskt proffsiga event. Temat var italiensk maskerad i venedig.. typ. haha. Efter att man tagit sig in på röda mattan möttes man av en dragspelsspelande speleman (haha) och välkomstdrink. In i kyrkan hade de dragit in en GIGANTISKT gondol. Mitt i. Sjukt snyggt och hängt små lampor i taket så det kändes som man satt på en uteservering i Venedig. Under middagen spelades livejazz, piano och tvärflöjt och en man gick runt och bjöd på trolleritrix vid borden. Eftersom att det var thanksgiving igår så var huvudrätten thanksgiving mat, stuffing, sweetpotato, kalkon, beans, sås, hela kittet. Min första thanksgiving middag, gött att ha det avprickat.


 

Efter middag böds på ett tal av en man som heter Os Guinness, väldigt kultuverat och bra. Han pratade om maskerna vi så ofta sätter på oss i livet. Därefter städades bord och stolar undan och ett jazz/funk band gick på. SJUKT BRA va dem, så blev de dans och mingel. Mitt i besöktes även festen av ett typ 12manna accapella band som tydligen är välkända här. De va också sjukt bra. Over all. Bra kväll.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken kul grej! Idag lördag ska jag göra advents fint! Även i ditt rum!

Puss kram

2011-11-26 @ 09:09:33
Postat av: Anonym

maah gad va fint hårspänne.

2011-11-28 @ 18:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback