Monday, monday

Imorse när jag startade datorn, startade datorn upp dansbandsradio, av SIG SJÄLV (!!??) Så himla märkligt!

Igår var det söndag. Det visste ni inte va. Jo, men det var det. På kvällen hjälpte jag för första gången till i The Late Service. Det var kul. Fick ha på mig en av deras coola t-shirt och hälsa folk välkomna i dörren. Like, så gött att ha en anledning att ta kontakt med folk samt att få ha någon funktion i allt observerande.


Efter gudstjänsten sprang jag till mitt boendes matsal där min nya vän Nadine firades. Där bjöds på kakor och hög musik och en härlig blandning människor. Nadine fick ha på sig en härlig födelsedagshatt som spelade "Happy Birthday to you...."
 Vi dansade indisk bollywood dans. Det var så galet så. Hörde att vi ska ha indisk/pakistansk kväll framåt helgen. Indierna skall laga indisk mat till "alla". Så gött. Jag lever i hela världen i mitt lilla hus.


Idag har äntligen fått lite skrivet! Hurra, känns gött att kommit över första skrivkrampströskeln. Så nu är det bara att fortsätta. (Hahaha, enklare sagt än gjort). Idag har jag även varit på Grad seminar, tycker de är intressant att sitta och lyssna på allas tankar och argument. Men kan tänka på många andra saker jag hellre skulle göra. Efter Gradseminar hade jag preaching class med min fellowship group och lyssnade på Adam som predikade och Will som målade upp planerad struktur för kommande bibelstudium han skall ha på en Weekend away med studenter.

I kväll har jag även skypat med Annie. Det var mkt kul, mycket kul är även att hon kommit in på en skrivarskola hon sökt till. Så himla stort ja på det. Hon har verkligen talang så jag hoppas att den skrivarskolan verkligen kan hjälpa henne att blomma ut :).

Imorgon kväll kommer John Lennox till Postgrads. HURRA!
Vad har ni gjort idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback