Som utlovat

Hej på er.

Jajemen, jag står minsann vid mitt ord jag. Här har vi inte bloggat på 5 dagar, så det är bara att sätta igång med uppdatering antar jag.

Fredag:

Jag spenderade förmiddagen på Wycliffe, hade bland annat hand om ljudet på fredagsexpositionen. Denna gång gick mycket bättre än i måndags morgon då INGET funka. Denna gång funkade allt!

Kom därefter hem för att finna ett brev från finaste Maria. Det är sann glädje det, att få handskrivna brev. JAg måste svara henne. Har lagt fram kuvert och allt. Ska bara få tummen ur. Ja, ni ser ju hur jag riktigt myser med mitt nya brev.


Efter att torkat en tår ur ögat av fint brev slängde jag på mig varma kläder för att möta upp Lena. Vi gav oss iväg på en promenad mot port medow och en liten fantastik pub som ligger där ute. Riktigt gött, Lena är så fin och vädret var fint, naturen va fantastisk och puben var mysig. Om nån kommer hit och hälsar på kan ni få följa med ut :).

Underbar eftermiddag. Kvällen spenderade jag sedan på en fest i huset bredvid, i St. Aldates heltidspraktikanters hus. Det var massa folk och glädje och jag hade en riktigt trevlig kväll. Däremot tog jag inga bilder därifrån. Så använd er fantasti. Se så bara till och leta fram dem. Tänk er smala trappor, heltäckningsmattor, massa människor, snacks och britter. Typ så.

Lördag: 

Hela lörDAGEN spenderade jag på konfrens i St. Aldates. Hade inga uppgifter, har vi sällan. Vi sitter mer med och observerar och bara finns med. Jag hade valt att gå denna konfrens då den handla om Israel och det Judiska folket. Om hur kyrkan genom historien förhållt sig och behandlat judar (en mörk, skamlig historia) och om Judarnas roll i gamla och nya testamentet, och om hur vi skall förhålla oss till dem som Guds folk. Bra, sund dag. LÅNGA snack dock, va gött kollrig i huvudet efteråt.


Kvällen spenderade jag med två fina vänner, Dion och Nadine <3. Lite för att fira min födelsedag. Jag fick en as fin skrivbok av Nadine, jag som ÄLSKAR skrivböcker. Så fint av henne. Vi gick på en japanskrestaurang och käka as god mat och sen gick vi på bio. Ja, ja, ja, så många kommer sucka och skaka på huvudet nu. Men, vi såg Twilight - breaking dawn. Nu kommer ni som just skaka på huvudet skaka ännu mer, den var bra. MKT bättre än tidigare filmer. Skådespelandet var bättre, effekterna var bättre, så. Jag var nöjd :).


Söndag:

Söndagen blev en riktig kyrkdag. Var på gudstjänst på morgonen. På eftermiddagen mötte jag upp några av tjejerna i min bibelstudiegrupp så gick till en SJUKT MYSIG pub ett stenkast (gammalmodigt uttryck) från där jag bor. Lågt i tak, bjälkar, snea golv och mörkt trä. Riktigt mysigt, och jag testa för första gången Maltwine, som smakade precis som glögg fast lite mustigare. Kvällen fortsatte sedan med 2 gudstjänster. Denna gång med dop. Hela 8 personer döptes. Jag älskar att se folk döpas, det är så vackert och stort på alla möjliga sätt. Oavsätt om jag känner dem eller inte letar sig alltid en tår fram.

Måndag:

Skriva, läsa, korrigera. (Jag kommit en god bit påväg (tror jag) på uppsatsen. Men de är fortfarande en bra bit kvar. Det blir till att totaldyka nu så blir jag förhoppningsvis klar nästa vecka. Det har tagit sån sabla lång tid att komma in i skrivandet och motivation av alla möjliga anledningar så jag har helt klart halkat lite efter. Men det har ju inte hindrat mig förr. Man får bara ta nya och regälare tag när kraften kommer :)

Tisdag:

Det var igår det. Först på morgonen hade vi Fellowship group. Denna gång hade Kathy i min grupp lovat att hålla i det vilket resulterade i att vi gjorde ett slags rollspel/lek utomhus. (HURRA!) Det hela påminde lite om leken "livboj" för er som känner till den. Kathy ropar ut kommandon. Till varje kommando skall man ställa sig ihop i konstallationer av x antal människor och utföra ett uppdrag. Hinner man inte hamna i en grupp så åker man ut. ja,ja, ni fattar säkert ingenting av vad jag just skrev. Poängen är att jag och Laurance vann! Yippie. Här har ni en bild när vi står i kommandot kör och sjunger julsånger. hahahaha



Efter detta drog jag hem för att läsa och återvände sedan för seminarium i församlingsplantering och pijonärskap. Påväg tillbaka till Wycliffe stannade jag till på Starbucks för att köpa kaffe och när jag skall dra fram min plånbok ur fickan låter det som att något ramlade ut. Men hittade inget någonstans och fattade inte vad det kunde va, plötsligt börjar tjejen framför mig titta på sin väska och se konfunderad ut. Hon ser sig som om hon också tittar efter något. Så stäcker hon ner handen i sin väska och får upp mina hemnycklar. PJU!!!! Tänk om ingen av oss märkt det. HAde blivit lagom meckigt! Men tog tacksamt och ursäktande emot dem. "Eh, förlåt att jag slängde mina nycklar i din väska!" hahaha. Eftermiddagen avslutades med nattvard. Istället för postgrad igår, så stannade jag hemma för att skriva och korrigera.

Onsdag:

Idag gick jag till wycliffe och skrev ut de jag skrivit så här långt för att få lite överblick på det och skriva kommenterarer  etc. Satte mig på en pub och åt lunch med mina papper. Så gött när man kan sitta så och plugga. Resten av dagen har jag spenderat inne i rummet mitt och skrivit och korrigerat om det jag antecknade på puben. Har även skypat med både bror Jimmy och Annielove. Fint. Imorgon kväll skall jag på maskerad bal, försökte hitta en mask idag, men hittade ingen. Får försöka hinna ut imorgon och leta... Ska bli kul. :)

Nu får det räcka med uppdatering. Hur har ni det där ute?


Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, kul att du myser. I Sthlm är gräset grönt men hej, snart är det advent! Ikväll ska vi ut och göra pannkakskyrka av stan :) god helg!

2011-11-25 @ 09:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback