Alltså detta med rubriker

Hej,

För det första, sen jag flytta till England har min Facebook gett mig massa nya reklamer i kanten, exempelvis denna: (Hahahaha)


Hotmail ger mig även reklam för daitingsajter för intellektuella och högutbildade, hahaha. Enough said about that.

För det andra så va det ett väldans massa flängande igår, först Wycliffe och fellowship group, åkte hem för några få timmars läsande innan det var dags att åka till CMS (Church Mission Society). Jag är med i en kurs i församlingsplantering och pijonärskap på Wycliffe, en del i kursen är att varannan vecka åka ut till CMS och höra olika pijonärer berätta om sina projekt och lärdomar och sen få peppra dem med frågor etc. Så igår va första tillfället vi va där. Tror det kan bli både givande och provocerande, pijonärskap kan både vara fascinerande men ibland bli lite twistat. Så hoppas få mkt att tugga på utifrån de tillfällena. Därefter hetsade vi in genom köerna in i Oxford för att snabbt byta om innan vi sprang till Wycliffe för att vara med på Formal Dinner, så försökte gå fort i klackar och tight klänning, gick sådär. Men fram kom vi och det bjöds på lamm, gemenskap och en tredelad dessert. Det och en väldigt posig bild av mig själv var det enda jag fick med på kvällen (alltså, de viktigaste sakerna..ehheheh)



För det tredje så har jag idag gjort lite olika trevliga saker. Jag har läst för att sen gå på samtal med Simon Ponsonby. Jag, Nikolaj och Lena träffar honom varannan vecka för att reflektera över diverse saker i relation till vår praktik etc. Idag prata vi om synd och älgar (ja, Simon  gillar att prata om älgar. Han är enormt fascinerad av dem haha) innan vi tillsist kom in på våra första intryck av församlingen, vad vi har gillat, stutsat inför, funderat på etc. Vi gav lite alla möjliga tankar och funderingar och det blev ett bra samtal tror jag. Tror jag kommer uppskatta dem mötena mkt. Det blir ganska hands on liksom. Like that.

Därefter tog jag och Lena en givande fika. Hon är himla fin den där Lena. Så kul att hon också är här!

Sist men inte minst har jag ikväll varit på Ladies Bible Study Group, vilket är typ en hemgrupp (och för er som inte vet vad det är så är det vanligt att man i större kyrkor kan dela in sig i mindre grupper som man träffar regelbundet hemma hos någon. När man ses så brukar man oftast äta eller fika tillsammans och bara umgås, sen kanske man går en runda och delar med sig om vad som händer i livet, hur man mår osv, det man känner att man vill dela. Hemgrupper träffas också för att läsa Bibeln tillsammans och be. Kan varmt rekommendera att vara med i en hemgrupp.) Vi käka soppa och cheesecake och prata om allt från semikolon till ...ja.. vad mer, haaha, det tappa jag just bort. Kul att just det med semikolon fastande. Efter mat och pladder hade vi ett litet bibelstudium över Romarbrevet 8 (Ett brev i Nya Testamentet). De håller på att systematiskt gå igenom Romarbrevet på 6pm gudsjänsterna på söndagarna så vi gick igenom söndagens text tillsammans och avslutade med att be för varandra. Det är så priviligerat att få be med varandra som kristna. Så tacksamt, man får dela vad man lever i, brottas med och så hjälps man sen åt att säga det till Gud och be att han skall vara med. Det är så himla bra grej!

Nu, nu är jag as trött och tänker gå och lägga mig.
Det har varit en bra dag idag. Det gillar vi.

Vad har ni gjort idag??

Kommentarer
Postat av: Johannes

Semikolon ska man undvika till varje pris.

2011-10-20 @ 11:11:39
Postat av: jibbs

Är det någon som vågar använda dem;

2011-10-20 @ 12:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback