Hej på er!

Veckan har verkligen rusat förbi, och så står jag här på en fredag, igen! Igår hade jag ett efterlängtat handledningssamtal med handledaren för min första uppsats. Så efter att töcken av spår och funderingar på vad jag skall skriva om har jag äntligen fått lite riktning och tips på litteratur etc. Så skall sätta tänderna i den litteraturen imorgon. Min handledare heter Michael Moyner och är en äldre mycket varm och artig herre. Som en morfar ungefär. För er som känner mig så vet ni att jag alltid har lite extra till över för dem över 60. Så jag är glad. Han verkar väldigt kunnig inom sitt område (Församlingsplantering, församlingstillväxt, pijonärskap, kontexualisering av kyrkan etc.) Efter detta möte, mötte jag upp Nikolaj och firade hans födelsedag. 

Idag har jag varit uppe med tuppen och efter frukost och borstade tänder mötte jag upp Simon Ponsonby för att diskutera min 2 uppsats över en kaffe. Ämnet jag vill skriva om har han nämligen både massa kunskap kring och även massa erfarenhet. Nu kanske ni tycker jag skall göra en uppsats i taget. det ska jag. Men jag måste lämna in titelansökan redan nästa vecka och få mina ämnen godkända och så, så man får liksom ligga 2 steg före. Simon drog med mig till ett café som jag lovat att inte berätta om var de ligger. Men de hade riktigt gott kaffe och vi hade en mycket givande fika och samtal om ledarskap, teologi, befrielse, akademi, prestige, trosrrörelse och allt möjligt. Känns gött priviligerat att få ha "tillgång" till så fina människor här. Är tacksam. På väg till det hemliga cafét gick vi förbi huset där metodisterna hade sin första gudstjänst. Skåda:
 
Starkt va, I know :)!

Efter vårt möte gick jag med glada steg till Wycliffe på en kortare föreläsning i ledarskap. Vid 12 varje fredag är det Exposition i kapellet, så även denna fredag. Vi håller på att gå igenom 2 Tess (ny testamentligt brev), och Justin Hardin är denna termin ansvarig för utläggningen. Var lättare att hänga med denna gången än förra veckan, kanske börjar komma in i det mer :). Åt lunch på Wycliffe och störtade sedan hem, bytte om och rusade sen iväg för att ro, denna gång på floden.
Försökte ta en hardcore bild på mig själv innan jag gick, gick sådär.

Men, men, jag bjuder på det. 

Att ro 8 personer i en båt samtidigt är mycket svårare än det ser ut. Alla sitter på en rad på en liten "rumpplatta" som åker, eller kan åka fram och tillbaka när man vill. Fötterna stoppar man in i ett par skor som redan sitter fast i båten. Man har en åra. Sen är det teamwork som gäller. Längst fram sitter en person med huvudet mot oss, hon styr allt genom att ropa ut kommandon om vilken ro teknik vi skall ha och vilka som skall ro. Jag har INTE lärt mig vad alla teknikerna heter än så kan tycärr inte redogöra för det. Men de är en liten konst att få till det i alla fall. Sen har man oftast också en coach som cycklar på kanten och coachar teamet och ja, lär oss hur och vad vi skall göra. As roligt. Väldigt komiskt när vi är typ 7 olika båtar på floden samtidigt och åker fram och tillbaka, förbi och bredvid varandra och på kanterna cyklar allas coacher och ropar ut kommandon. Väldigt roligt. Vi hade även en något påverkad herre som kom och hjälpte till med coachningen "He wants you to row!!" Tack söte mannen. Ja, det var kul och nu är jag helt slut i armarna, och då körde vi inte ens särskilt hårt. Känns lovande. Haha.

Nu skall jag se Gladiator (sjukt bra film) och sen somna tidigt. Ser jag fram emot. Imorgon blir det läsa!
Önskar er en enastående fredagskväll. Ciao!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sen kan man undra vems vita scarf du har på dig?

2011-10-21 @ 23:10:23
Postat av: jibbs

Min egna nya.

2011-10-22 @ 00:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback