Jag och min studieteknik

Hej,

Jag har en udda studieteknik... jo. Jag gillar att gå och läsa, jag måste måla upp allt på stora bilder, och jag vill gärna stå och anteckna eller ligga på golvet. Så väldigt universitetigt av mig. Igår byggde jag med hjälp av min höga säng och min resväska ett "högt skrivbord" att plugga vid:


Imponerade? Klart ni är.

I övrigt får jag damp på min första uppsats, får inte till en frågeställning och litteraturen på ämnet är so far Dö tråkig. Känner tidsbristen flåsa en i nacken i takt med att dagarna går, oh the glory. Nån som har någon spännande frågeställning kring kontextualisering av kyrkan? (bara ordet kontextualisering får mig att vilja kria mig frenetiskt på armen tills jag glömt bort ordet. Så tråkigt och oväsentligt låter det (Det är inte oväsentligt... tror jag). Ja, där hör ni min damp).

Så, igår plugga jag.  Idag har jag läst och dampat. Sen varit på ett mycket intressant seminarium om olika sätt att planetera församling. Så mkt tankar och åsikter och frågor i gruppen så tiden bara flög och min hjärna gick på högvarv (i all positiv bemärkelse) Så intressant att lyssna på folks tankar dessutom, särskilt när de skiljer sig åt, givande! Därefter mässa på skolan. Nu kom jag just hem. Ska snart hoppa ner på Postgrad som är varje tisdag. Vad är postgrad undrar ni. Ja, det är en samling med massa studenter som är postgradstudenter (alltså dem med ngn degree i botten som läser vidare, typ master, doktorer, certifikat etc), vi äter tillsammans och sen kan man välja att aningen gå på en samling som mer riktar sig till icketroende eller sökare som är lite mer av en apologetisk och disskusionskaraktär. Tror John Lennox ska va där o prata idag... Eller så kan man gå på en samling med lovsång och kortare bibelundervisning. Därefter splittar vi upp i smågrupper. De kommer omkring 150 (?) studenter varje vecka. De har ett väldigt stort studentarbete här, varje torsdag samlar de flera hundra undergraduates till middag och undervisning. 
Idag blev det även klart att jag ska få vara med och hjälpa till med lovsången på postgrad i framtiden, så de känns kul.
I övrigt väntar vi fortfarande på att få verkligen sätta igång med praktik och få uppgifter och så, så här långt har vi mest gått runt och "konsumerat" kyrka, och observerat då, givetvis! Hoppas det löser sig snart. De tar sin tid.

UppsatsDAMP!! 


Kommentarer
Postat av: Rickard Lind

kontextualisering = att sätta in studieobjektet i ett större sammanhang (www.pu.uu.se/pedagogisktprogram/Doktorandenstiokomihag.pdf)

Är ditt studieobjekt kyrkan eller någon specifik kyrka eller församling eller rörelse? Vilket är sammanhanget? Hela kyrkan, Svenska kyrkan, EFS? Det är nog intressant för engelsmän att läsa något svenskt på engelska.

Lycka till!

2011-10-26 @ 07:59:15
URL: http://vocatioindelebilis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback