Kände stänk av regn idag.

Hej,

Idag var första dagen sen jag kom hit som det inte va ASVARMT! Det var till och med mulet och en stund i eftermiddags kom det till och med regnstänk på mitt ansikte, well look at that!

Idag har jag haft Fellowship group. Alla studenter är indelade in en sån, fungerar nästan, typ som Johannelunds mentorsgrupper skulle jag tro. För er som känner till dem. För er som inte känner till dem, så kan jag kort säga att jag träffar min Fellowship group varje tisdag morgon, ber tillsammans och pratar om, vet inte. Allt gick väldigt fort idag och jag fick inte vidare mycket introduktion. Det är mest bara att flyta med.

I övrigt har jag inte haft så mycket introduktions sessions idag, så jag passade på att springa iväg och registera mig hos en doktor, det måste man göra här. När jag endå var igång passade jag på att skaffa mig mitt Sub-fusc som det så KNÄPPT heter. Det är en formelklädnad man har vid Matriculation, alltså den formella inskrivningen på universitetet, old schools style. Har förstått att vissa delar även görs på latin. Should be fun. Så då måste man ha en gown och en mortalboard, som är en sån där rolig hatt ni vet, sån man ser i alla filmer. Ja, när Matriculation kommer får ni se en bild. Det är nästa veckan den 15. (SKRIV UPP DET I ERA ALMANACKOR!)

Tog även en långre promenad i den gigantiska parken bakom Wycliffe idag. Funderade och klurade lite på vad jag skulle vilja skriva om. Har ni några spännande idéer, SHARE! Kom på några intressanta områden idag i alla fall. Så är lite på g i alla fall.

I eftermiddags hade vi nattvardsgudstjänst på Wycliffe. Det är verkligen något särskilt med att få dela nattvarden med andra människor. Vi sitter ihop, hör ihop, genom Jesus fogas vi alla samman, blir fullständigt jämställda.

Kom just tillbaka från Postgrad som det heter. Det är en studentgrupp för postgrad students som jag själv som drivs av St. Aldates. Vi åt mat tillsammans, hade en liten andakt och splittade upp i små grupper. Jag skall förmodligen börja gå på en tjejgrupp, men det är på onsdagar, så vi kör igång nästa vecka. Det ser jag fram emot, verkar vara riktigt fina människor.

Ord, ord, massa ord.
Love.

Kommentarer
Postat av: Monica

Love you!

2011-10-05 @ 08:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback