Köpa trollstav

Idag är det varmt i Oxford igen. Bara sådär tog hösten paus igen. I förmiddags besökte jag en församling som heter St. Ebbe's, den ligger bakom St. Aldates Church kan man säga. Man vill ju passa på att se lite annat också när man är här. Idag blev det St. Ebbe's. Där va sjukt mkt studenter, sångblad, lovsångsteam och bra predikan. St. Ebbe's är precis som St. Aldates en gammal stenkyrka, men de har precis som Aldates gjort så att de har centrerat "scenen" till i mitten av kyrkan så sitter alla på bredden i stället. Känns mkt mer samlat så. Efter kyrkan tog jag en promenad i det varma vädret. Igår påväg till puben fick jag bara syn på en liten butik som såg fantastisk ut och jag ville gå och undersöka detta närmre idag. Fantastisk var den minsann, inne på lilla Turf Street (tror jag det heter) ligger en lite butik som påminner lite om butiken där Harry potter köper sin trollstav. Egentligen är den helt olik, men ändå, ger än, eller Mig de vibbarna i alla fall. Men istället för trollstavar så var den full med äldre stiftpennor, bläckhorn och läderbundna skrivböcker. Som himlen för mig!

 



Ja, ni ser ju hur underbart vackra saker som man kan hitta i små butiker här. Den sista bilden däremot är från en karamell och godibutik i äldre stuk längre ner på High Street. De har fullt med karameller, godis och klubbor i glasskålar.


Och nu, när jag skriver tvättar jag och dricker cola. Ska KANSKE läsa lite med. Borde det i alla fall. Dags att väcka konrad-konsentrationsförmåga igen. Han har legat i ide några månader. Om några timmar är det kvälls gudstjänst i Aldates. Kommer nog som alltid vara bra :)

Happy Sunday!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback