Pausar för att blogga.

Igår var jag uppe innan tuppen, smög ut genom dörren strax efter 06:00 och genom en bäcksvart park ner till båthusen nere vid Thames. Det är något magiskt med att gå i en stad precis innan den vaknar upp. Anländer till klubbhuset och väntar med en annan tjej som också skall ro. Vi väntar och väntar, till sist kommer han som skall vara cox, alltså sitter längst bak i båten och talar om för oss när vi skall göra vad. En lite pojkspoling, och vi väntar och väntar, folk är sena. Till slut droppar några unga tjejer in, en av dem var fnitter tjejerna från tanksession. Men igår va hon mest trött. Det fattas fortfarande 2 men vi börjar ta ut årorna, vi är redan 20 minuter sena. Tjejerna ringer frenetiskt tjejerna som ännu inte är på plats som visar sig ligga hemma och vara bakis. Jag och tjejen som väntat längst, som för övrigt också är min ålder blir mer och mer irriterade. Tillsist beslutar pojkspolingen att vi skall ta fram en 6 mannabåt istället för 8manna. Vi sätter oss, och båten är vansinnigt mycket mer svårbalanserad än 8manna, jag biter mig i kinden och hoppas på att inte behöva trilla i vattnet denna tidiga kyliga morgon.
Man kan ju tänka sig att Thames skall ligga öde och stilla såhär tidigt, men icke. ALLA båtklubbar typ träna igår. Va smäckfullt. Vår cox hoppar i och frågar om vi hör honom utan mick, vilket de annars brukar ha. "Jag tror inte jag behöver någon mick, jag litar på min röst." Inte så mkt insikt där. Med plaskande åror, vind och miljoner andra båtar är det smått svårt att göra sig hörd. Inga förklaringar ingenting, så puttar vi ifrån och tar oss ut på vattnet. Det tar för lång tid innan jag fattar att tjejen på flodkanten som står och skriker bland alla de andra tränarna är just vår tränare. Jag hör inga komandon, och även om jag hör dem så vet jag ju inte ännu vad de är. Men som tur va satt jag i mitt och kunde följa tjejen framför mig. Det var härligt kaotiskt. Men några längder fick vi i alla fall i takt med att solen gick upp.

Resten av dagen gjorde jag följande:
-Pluggade
-Va på Grad. seminar
-Preachingclass (min tur att göra exeges nästa vecka... på engelska.Haha)
-Lunch
-Plugga lite till, skicka lite mail och tänkte frenetiskt på titel till uppsats.
-Möte med Nikolaj, Patrycja och Svenska Michael som varit här i veckan från Bibelskola väst (GBG).
-Bön och Bibel med de kristna i commonwealth house, där jag bor
-Hungry på kvällen, alltså bön och lovsångsamling i St. Aldates. De har de en gång i månaden.

Här har ni två bilder från bibelstudiet på postgrad i tisdags. Va en tjej som gör en Phd i Gamla testamentet som typ läste sin undervisning, med håret hängandes ner över hennes ansikte. det hon sa va bra, men allt som ringde i mina öron va retoriklektionerna då vi prata om brus som kan störa. Ett sånt brus är verkligen när någon ha håret hängandes ner i hela ansiktet och knappt tittar upp från pappret. Tyckte mest de va komiskt.



Nu måste jag sluta pausa och börja jobba. Hej då vänner, ha en fortsatt fin dag <3

Kommentarer
Postat av: pastor.

skype på fredag kl 3? Be there..

2011-10-27 @ 14:13:23
Postat av: jibbs

Ja, ett pastoralt möte i cyberrymden!

2011-10-27 @ 15:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback